joi, 6 martie 2014

Bancuta din fata portii




Arta plastică contemporană românească


Ana Asavei Pietraru


Muzeul Național al Țăranului Român, București


6 - 16 martie 2014



   Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă joi, 6 martie 2014, ora 17.30, la Sala Acvariu la vernisajul expoziției Băncuța din fața porții a artistei Ana Asavei Pietraru.
   Băncuța din fața porții este locul cotidian, momentul zilei, prietenia și bârfa, știrile (noutățile) consătenilor sau locul de joacă preferat al copiilor.
   În alte timpuri era merindarul trecătorului, astăzi contrastul nației. Bunul simț sau mărinimia sunt în spațiul ce ne înconjoară într-o continuă provocare, până la dispariție, pentru a ne respecta obisnuința și traiul formal.
   Mi-a fost dăruită libertatea de a veni cu ordinea mea, de a mă juca serios. Surprind discutiile de zi cu zi, obiectele orânduite și aduse în prim plan pentru folosință. Acestea au prins viață, s-au transformat și m-au transformat, în funcție de lumină, culoare și miros.
   Adunăm tradiția fără să o conștientizăm și adesea ne amestecăm cu tot cu ea în obișnuințe cotidiene foarte moderne!
    Lucrurile casnice, gospodărești sau nu, uneori obiecte adunate din diferite locuri, întunecate, dar în plină zi, sunt azi o instalație pe care timpul a ordonat-o viu, aparent nearanjată, și pe care eu încerc să o recompun aici.
   Îmi propun ca echivalarea plastică să fie apropiată materialității ce o sugerează aceste fragmente de obiecte, așa încât vreau ca suportul pentru pictura ce o realizez să fie el însuși un obiect din resursele casnice.
   Am ales în primul rând PREȘUL pe care am călcat, șezut, trasat cu degetul diferite povești imaginative pe traseul lui lung de ață și cârpa refolosită la rândul ei.
   În acest stadiu configurez imaginea realizând o instalație-obiect și cu ajutorul facturii picturale urmăresc cum se transformă o realitate din natura în realitatea autonomă a artei, a picturii. Vreau să accentuez schimbarea sau dezvoltarea materialității acestui univers pictural.
   Deci dimensiunea conceptuală a proiectului este susținută de instalația-obiect.
   Pentru a reîntregi natura cu ceea ce suntem dincolo de ea, prin elemente însuflețite, am compus un colaj de culoare, de contrast al luminii, al materiei obținute din chiar plasticitatea preșului ce mi-a folosit pe alocuri suport pictural.

   Expoziția va putea fi vizitată la Muzeul Național al Țăranului Român, 
până pe 16 martie 2014. 
Intrarea este liberă.

***Apare o nesincronizare intre titulatura expozitiei din text si afisul realizat. 
Inclin sa cred ca textul este cel corect...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu