duminică, 23 februarie 2014

Calator - Visator




Imortalizand clipa


Ozolin Dusa


Casa de Cultura a Municipiului Mihai Ursachi, Iasi


24 februarie - 16 martie 2014




 

   "Nu ştiu câţi dintre cei care pun mâna pe un aparat de fotografiat nu şi-au propus să călătorească. Într-un capăt de lume, într-un capăt de ţară, într-un capăt al propriului oraş. Şi să fotografieze. Tot ceea ce li se pare frumos, tot ceea ce au auzit – citit – văzut pe la alţii că este frumos, tot ceea ce le face sufletul să vibreze de atâta frumuseţe pe care Creatorul a împrăştiat-o pe pământul nostru de oameni. Probabil că niciunul dintre ei, sau... foarte puţini.
   Fotograful este un martor al timpului său. Zece dintre noi, în acelaşi loc, găsim zece unghiuri diferite de abordare a aceluiaşi subiect. După chipul şi asemănarea fiecăruia dintre noi. Şi nu este de mirare că, odată ajunşi într-un loc arhicunoscut, în loc să cumpărăm o vedere cu acel spaţiu declanşăm. O dată, de zece, de 100 de ori. Să avem acasă propria noastră vedere. Aşa cum am văzut-o cu inima.
  Iată deci că, în afară de faptul că este un călător, fotograful mai poate să şi viseze. La o lume numai a lui, cu imagini numai ale lui, mult mai frumoase şi mai iubite decât toate imaginile frumoase şi iubite din lumea asta mare, numai bună să călătoreşti şi să-i visezi povestea care se scrie continuu. Pentru că, musai, câţi fotografi tot atâtea poveşti.
   Călător – Visător... o expoziţie din România cu poveştile mele. Aşa cum le-am simţit şi trăit eu la vremea când umblam prin România din inima Mea, mult înainte ca sintagma respectivă să fie folosită de o televiziune centrală. Sunt poveşti în imagini de prin toate locurile minunate pe unde mi-au călcat paşii şi pe care le-am trăit la intensitate maximă, ea, inima mea, fiind aceea care a făcut mâna să declanşeze aparatul de fotografiat. Sunt clipe pe care eu nu le mai pot întâlni, clipele mele irepetabile şi vă doresc să le trăiţi pe ale voastre la fel ca şi mine în drumurile pe care vă purtaţi paşii, aşa cum sufletul vostru le va percepe în irepetabilitatea fiecăruia dintre voi, prietenii mei Fotografi.
   Vă invit luni, 24 februarie 2014, la ora 17,30 în Sala Diotima a Casei de Cultură a Municipiului Iaşi Mihai Ursachi din Parcul Copou, alături de Mihai Cantea şi Adi Cristi, la vernisajul expoziţiei Călător – Visător, expoziţie a cărei imagini le veţi putea viziona până în data de 16 martie atât în Galeria La Gard (gardul Parcului Copou) cât şi în Galeria Labirint (holul Casei de Cultură). Sunt aproape 100 de imagini alb-negru şi color, făcute în aproape 10 secunde de declanşări ale obturatorului aparatului de fotografiat, toate într-o singură bătaie a aripii de Înger păzitor şi călăuzitor.

Vă aştept cu drag,
Ozolin Duşa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu