joi, 20 iunie 2013


Corul International 


Turneu in Romania


Diversitate culturala romano-canadiana


27 iunie - 11 iulie 2013






Photo: Notre premier concert de la Tournee en Roumanie - Constanta - Teatrul national de Opera si Balet Oleg Danovski - on vous attends :)

  Corul International, sub bagheta maestrului Michel Brousseau, va efectua un turneu in Romania in colaborare cu Asociatia La Muse - Heritage Musical ( La Muse Montreal) condusa de Ioana German, stranepoata compozitorului Iacob Muresianu. 
   Acest turneu este organizat in vederea descoperirii si promovarii valorilor romanesti si quebecoises/canadiene si se bucura de sprijinul Ambasadei Canadei la Bucuresti. 
  Programul cuprinde Grand-Messe de Gilles Vigneault si balada-oratoriul Manastirea Argesului pentru cor, solisti si orchestra (sau pian) a compositorului  roman Iacob Muresianu.

Programul concertelor:

- 30 iunie, ora 20:00: Constanta - Teatrul National de Opera si Balet Oleg Danovski 
- 5 iulie, ora 18:00: Brasov - Biserica Neagra 
- 7 iulie, ora 18:00: Brasov – Biserica Évanghelica Bartholomeu 
- 10 iulie, ora 19:30 : Bucuresti – Catédrala Sf. Iosif 

Dirijor: Michel Brousseau
Soliste invitate : Klein Corina - soprana, Gabriela Hazarian - mezzo-soprana, 
Cristina Coatu - mezzo-soprana, Mihai Irimia - ténor, Liviu Iftene - ténor, 
Dan Popescu - base 
Organist : Steffen SCHLANDT
Pianista : Ana-Maria Negrea

Prezente romanesti peste hotare


Diana Serghiuta


Expozitia: Inconstientul in direct


Galleria Machina, Rieti, Italia


22 iunie - 25 iulie 2013








Curator: Claudio Scorretti
Vernisaj: 22 iunie, ora 18.30

  Asistând la punerea în scenă a piesei Rinocerii – una dintre piesele care l-au consacrat în lumea întreagă – Eugène Ionesco, celebrul dramaturg de origine română, s-a arătat uimit – cu o stupoare aproape infantilă – de limitele neaşteptate ale artei teatrale. Urma să fie violent comic, violent dramatic, teatrul, alături de artă şi literatură: dar iată că se confrunta cu nişte limite, supunându-se unor clişee de reprezentare care nu-i permiteau să arate totul pe scenă. Rinocerii, de exemplu: cum ar putea fi reprezentată pe scenă o epidemie de rinocerită ? În piesa ionesciană, toate personajele – mai puţin unul singur – se transformă în monstruoase pachiderme. Acesta este punctul în care teatrul obturează, observa Ionesco, vizibilitatea metamorfozei: fiecare reprezentare a piesei era mai degrabă cuvânt şi simbol decât "adevăr pur şi simplu”.
  Nimic mai potrivit decât această referire la universul ionescian şi la îndrăzneala de a depăşi pragul lui "ceea ce poate deveni vizibil” pentru a crea un spaţiu afin de prezentare a unei artiste cum este Diana Serghiuţă. Cu tinerii artişti români de astăzi – câţiva dintre ei deja afirmaţi la nivel internaţional, cum sunt Adrian Ghenie, Mircea Cantor sau Marius Bercea – Diana Serghiuta are în comun o anumită tentativă de descompunere a (auto)portretului. Aceasta este, de altfel, şi singura afinitate importantă pe care tânăra artistă o are cu colegii săi de generaţie. Pentru că, dacă Adrian Ghenie, de pildă, este astăzi cunoscut pentru "portretele sale pedepsite” reprezentându-i pe Ceauşescu, Stalin, Lenin sau Mengele, Diana Serghiuţă este interesată de o abordare cu totul diferită.
   În primul rând, dacă arta Dianei Serghiuţă nu s-ar focaliza asupra unor teme puternice, insolite, la graniţa dintre oniric, fantasmatic şi monstruos, uneori cu tuşe aproape horror, lucrările sale ar putea servi foarte bine, ca tehnică de compoziţie, pentru o (re)afirmare a portretului clasic.   
   Neliniştea şi tensiunea apar tocmai ca o consecinţă a non-coincidenţei între tehnica artistei – una de maestru clasic – şi tema reprezentată. Angoasele lumii de astăzi transpuse cu mijloacele, limbajul şi convenţiile artistice contemporane ? Nu, cu Diana Serghiuţă totul se întâmplă în sens contrar: este ca şi cum un vechi pictor de şcoală flamandă ar apărea pe neaşteptate în secolul XXI.
   O epidemie metamorfotică – similară rinoceritei – cuprinde lucrările Dianei Serghiuţă. Dacă putem vorbi în aceste lucrări de o temă a decompunerii, aceasta e una legată de degringolada fizică a personajelor sale, toate în pericolul de a-şi vedea trupul contorsionat de malformaţii, contaminări, degradare sau de o evoluţie corporală neobişnuită. Cel mai adesea, corpul feminin este cel aflat sub observaţie: cotropit de o pilozitate care îl dezumanizează, îmbătrânindu-l şi aducându-l aproape de transformarea corpului în animal, într-un tablou, în vreme ce, într-un altul, ţinând în braţe o lebădă, îşi arată degetele unite ca cele ale păsării pe care o învăluie cu tandreţe. Aflăm în acest tablou o versiune a mitului Leda şi lebăda care suspendă aproape orice element erotic: interesul artistei se îndreaptă, ca întotdeauna, asupra sensurilor metamorfozei. 
   O altă lucrare a seriei completează studiul metamorfozelor pe aceeaşi linie proximitate – similitudine – transformare între uman şi animal. Un experiment 100% Diana Serghiuţă în lucrarea femeii-iepure, în care regăsim elementele-simbol care identifică viziunea artistei: tensiune, contaminare între uman şi animal, explozie şi surpriza care se naşte din transformarea corpurilor.
  Definindu-şi viziunea artistică, Diana Serghiuţă o prezintă ca investigare şi exhibare a angoaselor proprii. Pornind de la această afirmaţie a artistei, lucrările care provoacă neliniştea în cel mai înalt grad sunt cele legate de graviditate. În aceste tablouri nu este un animal vizibil – o lebădă sau un iepure – cel care declanşează spaima. Este chiar corpul însuşi cel care conţine şi întreţine teama: un corp chiar privat de un chip, într-un tablou, ca şi cum ar fi o entitate în sine, luat în posesie de o altă fiinţă. Un trup care încearcă să se protejeze cu două mâini cu şase degete – este aceasta, poate, una dintre imaginile care provoacă cel mai mare şoc între lucrările Dianei Serghiuţă. O maternitate dominată de temeri ancestrale, o feminitate fragilă locuită de alte fiinţe – între aceşti doi poli, feminin şi matern, Diana Serghiuţă descoperă scenariul perfect pentru a da o consistenţă vizibilă propriilor sale angoase.
   Revenind la Ionesco, dramaturgul a rezolvat în cele din urmă dilema legată de limitele teatrului, convins fiind că singurul teatrul valabil este cel oniric. Visul, credea Ionesco, este profund teatral deoarece suspendă contradicţia şi spaţializează fantasmele. Oferă, adică, o scenă de evoluţie pentru inconştient. Este ceea ce regăsim în lucrările Dianei Serghiuţă, în care artista pare să sape fără încetare breşe în propriul iraţional pentru a le transpune întregi pe pânză, fără nicio intervenţie de filtrare politicoasă.
***modernism.ro

Concert Talisman




Diaspora romana


Biserica Ortodoxa Romana Sf. Constantin si Elena, Lilburn,

S.U.A.


21 iunie 2013




  La cererea fanilor cu varsta sub 21 de ani, precum si a celor cu familii si copii mici, s-a schimbat locul concertului oferind sansa fiecaruia sa participe indiferent de varsta.

Sunteti asteptati cu totii cu mare drag la Biserica Ortodoxa Romana Atlanta

Carti de buchisit




Muzeul Literaturii Romane Iasi


Muzeul Ion Creanga, Iasi


22 iunie 2013





   Muzeul Literaturii Române Iaşi organizează expoziţia Cărţi de buchisit, oferind vizitatorilor posibilitatea de a se întâlni cu cărţile româneşti de învăţătură care au pregătit, cu eforturi şi inovaţie, perioada modernă.
   Printre "cărţile de buchisit” se regăsesc manualele la care a fost autor ori coautor Ion Creangă, Bucoavna lui David Creangă, Lepturariul rumînesc de Arune Pumnul pe keltuiala fondului religionar g.o. a Bukovinei, Istoria Românilor de A.D. Xenopol sau Introducere în istoria limbii şi literaturii române a lui Al. Philippide.


  Cărţilor expuse li se alătură alte obiecte inedite de patrimoniu: dicţionar liliput francez-german, coupe papier din metal cu mâner lucrat, semn de carte din catifea, trusă de birou din metal emailat etc.


   Expoziţia deschisă la Muzeul Ion Creangă recreează o lume din care s-au ivit valori fundamentale ale culturii şi civilizaţiei noastre. Aceasta poate fi vizitată începând cu data de 22 iunie, preţul de intrare fiind de 1 Leu.
***ziaruldeiasi.ro




Retromobil Club Romania


Concursul de Eleganta 


Sinaia


editia a III-a, 29 iunie 2013






Retromobil Club Romania prezinta Concursul de Eleganta Sinaia, pe 29 iunie

  Retromobil Club Romania, sub Inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regelui Mihai I al Romaniei, organizeaza sambata, 29 iunie, a III-a editie a Concursului de Eleganta Sinaia, poate cel mai exclusivist si important eveniment auto dedicat masinilor clasice. Evenimentul este organizat cu sprijinul Primariei Orasului Sinaia si al Muzeului National Peles, fiind inscris in calendarul international FIVA.
  Cele 30 de vehicule istorice participante vor fi expuse pe Domeniul Regal Peles sambata, 29 iunie, in intervalul 10:00-16:00. Automobilele vor defila prin fata juriului si a publicului spectator incepand cu ora 11:30.
  Juriul international al consursului este format din dl. Corrado Lopresto (I) - Preseditele juriului, Andras Noszvai (H), dl. Adrian Dragan (R), Aldo Sforza (I), Warvasovszky János (H). Director de concurs : dl Calin Popescu Tariceanu
  Evenimentul se va incheia cu parada vehiculelor participante si festivitatea de premiere organizate in parcul Casinoului Sinaia (19:00-20:00)
  Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/evenimente-auto/retromobil-club-romania-prezinta-concursul-de-eleganta-sinaia-pe-29-iunie-18986.html




Gheorghe Florescu


Lansare si degustare Avedis Carabelaian Divin


Baneasa Shopping Center, Bucuresti


22 iunie 2013








Unul dintre cele mai savuroase personaje ale vremurilor noastre, Dl. Gheorghe Florescu, ne face o invitatie aromat-ispititoare...

   Sambata, 22 iunie, ora 18.00, va invit la lansarea celui mai nou melanj dedicat mentorului meu armean: Avedis Carabelaian Divin, melanj pe care l-am creat anul acesta, de Bunavestire.
  Invitat special: domnul Anton Carabelaian, fiul marelui cafegiu al Bucurestiului de altadata, fost furnizor al Casei Regale a Romaniei.
  Evenimentul va avea loc la cafeneaua noastră din incinta magazinului Diverta, de la Baneasa Shopping City, si va fi insotit de o degustare de cafea.
  Va asteptam cu drag la o seara minunata, cu povesti, amintiri si aromele celor mai rare cafele din lume.  

Redescoperind Traditia


Impanatul Boului


Parcul Etnografic Romulus Vuia, Cluj-Napoca


22 iunie 2013






Photo: REDESCOPERIND TRADIŢIA: “ÎMPĂNATUL BOULUI” LA PARCUL ETNOGRAFIC ROMULUS VUIA

Vreţi să participaţi la redescoperirea vechilor tradiţii?... atunci ar trebui să veniţi sâmbătă, 22 iunie, la ritualul tradiţional de împănare a boului din Parcul Etnografic “Romulus Vuia”, de pe strada Tăietura Turcului f.n.,  între orele 12:00 şi 18:00, 
Proiectul, organizat de Muzeul Etnografic al Transilvaniei, în colaborare cu Eugen Tepeş Stroia, readuce în actualitate obiceiuri şi tradiţii de mult uitate, specifice perioadei din preajma solstiţiului de vară. Şi dacă toate acestea nu v-au convins, atunci cu siguranţă o după amiază câmpenească cu muzică, balmoş ciobănesc, cârlan la ceaun cu arome rare, plimbări în aer liber cu familia, dansuri şi costume tradiţionale din zonă, vă vor determina să veniţi!
Ceremonialul tradiţional „împănatul boului” este prezentat de locuitorii din Satul Batin, Comuna Unguraş, Cluj, fiind urmat de un spectacol de muzică populară al ansamblurilor folclorice din judeţ. 
Intrarea este liberă!

**

Cunoscut sub numele de „împănatul boului“ sau „boul înstruţat”, obiceiul pe care îl vom prezenta sâmbătă avea loc în satele transilvănene în preajma verii, la sărbătoarea Rusaliilor.  În zilele noastre, aria lui de răspândire s-a redus foarte mult datorită modernizării lumii rurale, păstrându-şi continuitatea doar  în câteva sate de pe văile Someşului  şi Ţibleşului.
Conform tradiţiei, cel mai vestit fecior din sat alegea în ajunul acestei sărbători un bou frumos, pe care îl ducea la păscut într-o poiană, unde era lăsat liber o noapte întreagă. La revărsatul zorilor, boul era readus în sat şi pregătit pentru ceremonial. După purificarea acestuia, prin spălare cu „apă neîncepută”, i se punea la gât o cunună de flori de câmp, spice de grâu si sânziene, clopoţei în coarne, iar fetele „îl îmbrăcau” cu feţe de masă şi covoare alese în războiul de ţesut, cu panglici si brâie, dându-i o înfăţişare fabuloasă. Feciorii din alaiul însoţitor îşi făceau coifuri, obrăzare din coajă de cireş sălbatic pentru a-şi ascunde identitatea, înlâturând astfel posibila agresiune a forţelor malefice. Îndrumat de un vătaf, alaiul ducea „boul înstruţat” din gospodărie în gospodărie, în timp ce feciorii intonau oraţii-colinde dedicate zeului suprem (Soarelui). Acest ceremonial se organiza cu scopul de a aduce noroc, belşug şi sănătate oamenilor şi  pământului.


   Vreţi să participaţi la redescoperirea vechilor tradiţii ?... atunci ar trebui să veniţi sâmbătă, 22 iunie, la ritualul tradiţional de împănare a boului din Parcul Etnografic Romulus Vuia, de pe strada Tăietura Turcului f.n., între orele 12:00 şi 18:00, 
  Proiectul, organizat de Muzeul Etnografic al Transilvaniei, în colaborare cu Eugen Tepeş Stroia, readuce în actualitate obiceiuri şi tradiţii de mult uitate, specifice perioadei din preajma solstiţiului de vară. Şi dacă toate acestea nu v-au convins, atunci cu siguranţă o după amiază câmpenească cu muzică, balmoş ciobănesc, cârlan la ceaun cu arome rare, plimbări în aer liber cu familia, dansuri şi costume tradiţionale din zonă, vă vor determina să veniţi !
  Ceremonialul tradiţional "împănatul boului” este prezentat de locuitorii din Satul Batin, Comuna Unguraş, Cluj, fiind urmat de un spectacol de muzică populară al ansamblurilor folclorice din judeţ. 
Intrarea este liberă!
  Cunoscut sub numele de "împănatul boului“ sau "boul înstruţat”, obiceiul pe care îl vom prezenta sâmbătă avea loc în satele transilvănene în preajma verii, la sărbătoarea Rusaliilor. În zilele noastre, aria lui de răspândire s-a redus foarte mult datorită modernizării lumii rurale, păstrându-şi continuitatea doar în câteva sate de pe văile Someşului şi Ţibleşului.
  Conform tradiţiei, cel mai vestit fecior din sat alegea în ajunul acestei sărbători un bou frumos, pe care îl ducea la păscut într-o poiană, unde era lăsat liber o noapte întreagă. La revărsatul zorilor, boul era readus în sat şi pregătit pentru ceremonial. După purificarea acestuia, prin spălare cu "apă neîncepută”, i se punea la gât o cunună de flori de câmp, spice de grâu si sânziene, clopoţei în coarne, iar fetele "îl îmbrăcau” cu feţe de masă şi covoare alese în războiul de ţesut, cu panglici si brâie, dându-i o înfăţişare fabuloasă. Feciorii din alaiul însoţitor îşi făceau coifuri, obrăzare din coajă de cireş sălbatic pentru a-şi ascunde identitatea, înlâturând astfel posibila agresiune a forţelor malefice. Îndrumat de un vătaf, alaiul ducea "boul înstruţat” din gospodărie în gospodărie, în timp ce feciorii intonau oraţii-colinde dedicate zeului suprem (Soarelui). Acest ceremonial se organiza cu scopul de a aduce noroc, belşug şi sănătate oamenilor şi pământului.

Prezente romanesti peste hotare


Vasile Igna, Doina Ioanid


Festival si Targ de Poezie


Namur, Belgia


19 - 23 iunie 2013







Le poète roumain Vasile Igna au festival de Namur

   Poetul roman Vasile Igna va fi invitatul festivalului si targului de poezie de la Namur (19-23 iunie) sprijinit de Institutul Cultural Roman Bruxelles (Belgia).
   Vasile Igna, alaturi de Doina Ioanid si alti treisprezece poeti, figureaza pe afisul a celui mai important fetival liric anual, ajuns la a X-a editie.
   Vasile Igna, nascut in 1944, este poet, prozator si eseist dar in aceeasi masura lucreaza ca editor si diplomat.  
   De mai multe ori laureat cu premiile pentru poezie ale Uniunii Scriitorilor din Romania, a debutat in 1969. De atunci, a publicat 19 volume, dintre care cele mai recente sunt Animale domestice (2011) si Lieux déserts (2013), aparut in aceasta saptamana.
   La Namur, Vasile Igna va participa la targul de poezie, sambata 22 iunie si si va recita la libraria Point Virgule. Publicat in reviste literare si antologii din 14 tari, Vasile Igna a fost tradus in franceza cu Le Jardin aveugle (Paris, 1994), La Province de l′érudit (Cluj-Napoca, 2003) si inclus in culegerea Douze poètes roumains (l’Harmattan, 2007).
   Doina Ioanid va prezenta la festivalul de Namur poeme si proza traduse de Jan H. Mysjkin, cu sprijinul ICR Bruxelles, partener al festivalului de la Namur.


Vasile Igna

APOTHÉOSE

Voyager sur un navire en bois d’acacia
à travers les ondes gonflées de la province,
o, clerc, cette nuit même
on emportera ton âme!
Une luciole scintille sous des toits d’éclairs
injuste de confronter ta lumière à la leur,
poussière sur la balance du monde en mouvement.
Une chouette s’envole, et ensuite une autre,
une volée de chouettes entoure la maison
de leur chant: fleurs de ténèbres,
l’âme chagrinée de la forêt entrant dans la ville.
On entend l’escargot
brouter la feuille des fougères,
O, clerc, cette nuit même
on emportera ton âme,
à qui laisses-tu ce que tu as amassé?

QUASI UNA FANTASIA
La pluie, la terre
l’éther, la mer
et les cheveux gris de l’après-midi.

Le soir tombe, par les fenêtres ouvertes
l’illusion passe pareille à une vapeur bigarrée
puis elle s’arrête au Jardin.

La canicule brûle les ombres
il ne reste plus que les lettres
démembrées du corps du mot
alphabet sur lequel la mort
apprend à lire.
Alors tu surgiras
et tu proféreras la consigne qui
laisse le vent passer:
vis-à-vis, le Jardin énucléé
tel une barque amarrée au ciel.

Arta plastica contemporana romaneasca


Expozitia: Constructorii viitorului


Muzeul de Arta, Cluj-Napoca


21 iunie - 21 iulie 2013








  Expoziţia îşi propune să readucă în circuitul expoziţional lucrări de pictură din patrimoniul Muzeului de Artă Cluj-Napoca, urmărind unele dintre cele mai semnificative direcţii ale politizării picturii româneşti, pe parcursul a aproape patru decenii, începând cu anii ’50 şi terminând cu anii ’80 ai secolului trecut. Definitoriu pentru metamorfozele picturii acelei perioade a fost canonul ideologic evidenţiat de politizările artei, în planul domeniilor tematice specifice construirii unei societăţi viitoare la care trimite conceptul curatorial: munca în mediul citadin, "omul nou” al mitologiei comuniste, urbanizarea, industrializarea, colectivizarea, homo sovieticus şi figuri ale liderilor politici emblematici. Cu alte cuvinte, sintagma constructorii viitorului trimite la programul ideologic de edificare a noii societăţi comuniste, prin manipularea capacităţii artistice de sugestionare a publicului în direcţia activismului social.


   Vor fi expuse lucrări de Abody Nagy Béla, Petre Abrudan, Petre Achiţenie, Adolf Adler, Ambrus Imre, Andrassy Zoltán, Gheorghe Apostu, Paul Atanasiu, Emil Băcilă, Lucia Dem. Bălăcescu, Laurenţiu Buda, Spiru Chintilă, Victor Ciato, Alexandru Ciucurencu, Aurel Ciupe, Pavel Codiţă, Mihai Danu, Leonid Elaş, Erdős Tibor, Liviu Florean, Radu Fulger, Dumitru Ghiaţă, Alfred Grieb, Teodor Harşia, Constantin Dinu Ilea, Incze János Dés, Dumitru Ivan, Jakab Ilona, Kovács Zoltán, Vasile Melica, Miklóssy Gábor, Ion Mitrea, Mohi Alexandru, Nagy Albert, Nagy Endre, Nemeş Maria Margareta, Ervant Nicogosian, Carmen Pătulea-Iancu, Lucia Piso-Ladea, Adrian Podoleanu, Eugen Popa, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Ioan Sima, Paul Sima, Jean Alexandru Steriadi, Virgil Svinţiu, Szolnay Sándor, Gheorghe Şaru, Turós László, Gheorghe Vânătoru şi Mircea Vremir.


   Expoziţia caută să exemplifice, prin lucrările de pictură selectate, atât eforturile pictorilor de a se angaja în construirea canoanelor artistice corespunzătoare ideologiei socialiste, cât şi încercările lor de a le depăşi, începând din anii ’60, prin diferite formule moderniste sau cvasi-moderniste, identificabile în planul unor opţiuni stilistice care demonstrează că, în intervalul 1950-1989, nu se poate vorbi despre un vid artistic, ci, dimpotrivă, despre o perioadă în care creativitatea, aşa cum aceasta este reflectată şi în lucrările selectate, a cunoscut unele dintre cele mai variate metamorfoze.


  Întrucât prezintă creaţii din patrimoniul Muzeului de Artă Cluj-Napoca, în marea lor majoritate, inedite, expoziţia Constructorii viitorului reprezintă un important demers curatorial de punere în valoare a patrimoniului muzeal. Prin revalorizarea artei angajate politic din anii regimului comunist din România, expoziţia se înscrie totodată şi printre cele mai noi tentative naţionale de reconsiderare a acestor opere de artă în conştiinţa culturală contemporană. Acest eveniment expoziţional vine astfel în întâmpinarea interesului publicului larg şi al cercetătorilor, care vor putea cunoaşte o producţie artistică cel mai adesea marginalizată atât în planul manifestărilor expoziţionale, cât şi la nivelul discursului specializat al istoriei artei româneşti. În acest sens, expoziţia Constructorii viitorului pune în evidenţă unele dileme estetice ale modernismului pictural românesc, surprinzând tensiunea confruntării dintre un limbaj elitist şi un limbaj corespunzător dezideratelor "artei pentru toţi”, caracteristice ideologiei realismului socialist.

Curator: Dan Breaz.

Rochia de bal




Complexul Muzeal Bistrita-Nasaud

- Jurnal de moda veche - perioada victoriana


Bistrita


28 iunie 2013






Bucuresti Comics Fest


Galeria Saint Ink, Bucuresti


29 - 30 iunie 2013








   Pe 29 si 30 iunie, Bucuresti ComicsFest strange la un loc cat mai mult din ce inseamna banda desenata romaneasca adica reviste, fanzine si albume, webcomics, creatori de benzi desenate, edituri si librarii. Vor avea loc lansari, ateliere, proiectii. 
  Vor fi si figurine, stickere si boardgames. Pasionatii sunt asteptati sambata si duminica, intre 11 si 22 seara, la galeria Saint Ink din strada Doameni nr. 3 (in Centrul Istoric, in apropiere de Biserica Doamnei). Intrarea este libera.
  Programul si lista completa a participantilor sunt in curs de stabilirea, asa ca urmariti 

Sa ne cinstim valorile nationale




In amintirea marelui carturar Constantin Stere


Muzeul Memorial Constantin si Ion Stere, Bucov


26 iunie 2013





  Vă invităm miercuri, 26 iunie 2013, ora 10.30, la Muzeul Memorial Constantin și Ion Stere din Parcul Constantin Stere Bucov, să participați la activitățile prilejuite de comemorarea a 77 de ani de la trecerea în eternitate a omului politic Constantin Stere.

  Evenimentul ÎN AMINTIREA MARELUI CĂRTURAR CONSTANTIN STERE se înscrie în ciclul de manifestări Istorie și civilizație, invitat special fiind prof. univ. dr. Ion Agrigoroaiei, care va susține conferința Constantin Stere, personalitate marcantă a epocii sale.

Salonul National de Fotografie - Document



Muzeul Olteniei


Satul Oltenesc Traditional


Piata William Shakespeare, Craiova


editia a VI-a, 26 iunie - 4 iulie 2013






http://www.sapteseri.ro/blog/wp-content/uploads/2013/06/Unknown-1-300x203.jpg

Descoperă Secretele Olteniei în labirintul din oraş!

  Aventura continuă ! Muzeul Olteniei Craiova, cu sprijinul Consiliul Judeţean Dolj, vă invită în perioada 26 iunie – 04 iulie, în Piaţa William Shakespeare, la Salonul Naţional de Fotografie-Document, ediţia a VI-a, Temporalitate, spaţii, expresii şi atitudini în satul oltenesc tradiţional, o retrospectivă a ediţiilor precedente ce beneficiază de o scenografie fără precedent în zona Olteniei.
  Povestea satului oltenesc tradiţional va fi expusă prin intermediul a o sută de imagini, într-un cadru expoziţional inedit, un labirint expoziţional ce se va regăsi în centrul oraşului, lângă Teatrul Naţional Marin Sorescu. Cu mic cu mare, vizitatorii sunt aşteptaţi, de dimineaţa până seara târziu, să privească, să “lectureze”, să îşi amintească sau să înveţe, să se joace şi să fie creativi în labirintul satului oltenesc tradiţional.
   Expoziţia va fi vernisată miercuri, 26 iunie, ora 11:00 şi va rămâne deschisă până pe 4 iulie.
   Program de vizitare: zilnic între orele 10:00 – 22:00. 
   În fiecare seară între orele 21:00-22:00, vă aşteptăm la proiecţie de film documentar iar pe 29 şi 30 iunie, între orele 10:00 – 12:30 şi 14:30 – 18:00, sunteţi bineveniţi la atelierele noastre, unde meşteri autentici vă vor introduce în tainele meşteşugurilor tradiţionale.
   Proiectul face parte din programul Descoperă Secretele Olteniei ce vine în completarea Strategiei Muzeului Olteniei Craiova de a promova patrimoniul cultural naţional prin expoziţii şi activităţi inedite şi este iniţiat de specialiştii Secţiei de Etnografie, cu sprijinul Consiliului Judeţean Dolj. Proiectul se adresează diferitelor categorii de vârste, fiind atractiv deopotrivă pentru cei mici şi cei vârstnici, atât din punct de vedere ştiinţific, cât şi al unicităţii acestuia.

Parteneri: 
Muzeul Naţional al Satului Dimitrie Gusti Bucureşti, 
Institutul de Etnografie şi Folclor Constantin Brăiloiu Bucureşti, 
Complexul Muzeal Judeţean Bistriţa-Năsăud, 
Muzeul de Artă şi Etnografie Calafat – Palatul Marincu, 
Muzeul Judeţean Aurelian Sacerdoţeanu Vâlcea, 
Muzeul Judeţean Alexandru Ştefulescu Gorj.

  Eveniment realizat în parteneriat cu Consiliul Local Municipal şi Primăria Municipiului Craiova.
  Pentru detalii suplimentare vă rugăm să ne contactaţi 
prin tel: 0251417756; 0351444030 sau email: muzeulolteniei@yahoo.com.

Salonul de minerale, fosile si geme




Complexul Muzeal Bistrita-Nasaud 

Sectia de Stiintele Naturii  


Muzeul Judetean, Bistrita


editia a XVIII-a, 21 - 23 iunie




  Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud, Secţia de Ştiinţele Naturii, cu sprijinul Asociaţiei Naţionale a Cercetătorilor Ştiinţifici din Muzee, organizează o nouă ediţie a Salonului de minerale, fosile şi geme. Manifestare culturală tradiţională, salonul va fi deschis în incinta Muzeului Judeţean Bistriţa, pe parcursul a trei zile, în perioada 21-23 iunie 2013, între orele 10ºº - 20ºº. 

  Scopul principal al salonului este acela de a oferi atât publicului larg cât şi specialiştilor în domeniu o paletă largă de exponate precum şi povestea din spatele acestora, manifestarea punctând astfel şi la caracterul educativ.

  Expozanţii care şi-au anunţat participarea sunt colecţionari şi comercianţi de minerale, fosile şi geme din Baia Mare, Cluj-Napoca, Satu Mare, Bistriţa, Sângeorz-Băi. Participanţii sunt în general persoane cu o pregătire superioară în domeniu (cercetători, geologi, ingineri) sau pasionaţi autodidacţi ce au aprofundat cunoştinţele de geologie, având competenţa de a oferi explicaţii şi îndrumări publicului vizitator.

  Vor fi expuse eşantioane de minerale provenite din România: berthierit, calcit, calcopirit, cuarţ, sfalerit, galenit, stibin, semseyit din zona Baia-Mare (Maramureş), pirit de la Bucium (Alba), sulf nativ din Munţii Călimani, calcedonie de Trestia (Maramureş), chihlimbar de Buzău. De menţionat sunt mineralele şi fosilele din alte zone ale Globului: aragonit (Maroc), pirit (Peru, Spania), trandafirul deşertului (Maroc), onix (Afganistan), opal (Peru), apofilit (India), malachit (Nigeria), atacamit, vanadinit, amoniţi (Madagascar, Maroc), trilobiţi (Maroc).

  Vizitatorii, în special doamnele şi domnişoarele, vor avea ocazia să aleagă dintr-o gamă variată de obiecte de podoabă (inele, cercei, coliere, brăţări, medalioane, pandantive, brelocuri), respectiv bijuterii din pietre semipreţioase faţetate (rubin, safir, tanzanit, acvamarin, lapis-lazuli, piatra lunii, turmalin, citrin, ametist, peridot, labradorit, turcoaz) sau din pietre semipreţioase brute, neprelucrate (jasp, ametist, calcedonie, agat, cuarţ).

  Un important punct de atracţie îl reprezintă seturile de pietre semipreţioase şi ornamentale (figurine zoomorfe din jad, malachit, aragonit, onix) şi colectiile de minerale pentru copii, care pot fi folosite şi ca material didactic în şcoli. 

Cercetător Ştiinţific
Dr. Marius Horga

Participanţii la Salonul de minerale, fosile şi geme, ediţia a XVIII-a:
geolog Oscar Edelstein (Baia Mare), Cercet. Şt. I Dr. Ioan Chintăuan (Bistriţa), 
Maxim Hîruţa (Sângeorz-Băi), ing. geolog Csaba Kàto (Satu-Mare), 
ing. chimist Emilia Morariu (Bistriţa), Viorel Blaga (Cluj-Napoca), 
Ştefan Strimb (Baia-Mare), Izabella Strimb (Baia-Mare), Szentannayi Doja (Cluj-Napoca).

H'Art Gallery


Claudio Garrudo


Expozitie de fotografie: Borderline and the Self


Bucuresti


26 iunie 2013




  "Cláudio Garrudo își prezintă noua serie de lucrări denumită Borderline, colecție axată pe metafora funcțională a artistului fotograf aflat în continua explorare a unor situații extreme ca nebunia și moartea, sau dezvoltarea unor identități multiple, ce încarnează personalități distincte.
  Borderline, titlul expoziției, ne trimite către înțelesuri de o natură mai literală: demarcare, hotar (border), dar și către ceva aflat în afara sferei raționale, în zone ale ambiguității și incertitudinilor. Punctul central al meditației pe care o propune Garrudo este chiar linia invizibilă ce desparte rațiunea de nebunie, împăcarea de neliniște.
  În seria fotografică expusă, Cláudio Garrudo recurge la propriul corp ca obiect al scenei fotografiate într-o dublă confruntare. Pe de o parte avem de a face cu confruntarea pe care imaginea în sine o induce privitorului. Cumva, provocați de funcția reprezentativă a obiectului artistic, ne privim pe noi înșine într-un mod diferit, ca într-o stare de suspensie spațio-temporală. Ne atinge, ne mișcă și ne intrigă, realizând o legătură aproape directă între un spațiu exterior și spațiul nostru cel mai intim.
  Și în aceasta poate consta poate una din provocările lui Cláudio Garrudo, de a deveni fiecare dintre noi subiecți în descoperirea multitudinii de identități pe care cu toții le cuprindem. Sau poate că nu...discursul artistic este deschis unor interpretări cât de personale. Pe de cealaltă parte, fotografiindu-se pe sine creează premisele unei confruntări între artist și arta sa, între interiorul și exteriorul unei compoziții, căci la urma urmei autoportretizarea sau realizarea de reprezentări ale sinelui (o întrebare ambiguă în sine...), Cláudio Garrudo devine un voyeur al propriei persoane, plasându-se în poziția și în rândul observatorilor.
  Ne aflăm în raza privirii celorlalți dar totodată în raza privirii noastre. Această serie de fotografii ne revelează o altă latură a creației artistice a lui Cláudio Garrudo, una mai existențialistă, mai densă, ce amintește poemul lui Mário Sá-Carneiro: „Nu sunt nici eu dar nici vreun altul. Sunt ceea ce este între noi. Stâlp al podului indiferenței. Ce mă unește de celălalt.” (Ana Matos)

Un nou lacas de cultura




Muzeul Orasului Sinaia


Campanie de donatii


2013




  Daca nu ati aflat inca despre acest muzeu...nu sunteti in eroare. Acesta inca nu exista fiind o initiativa recenta a autoritatilor locale.
  Muzeul va fi deschis publicului incepand cu toamna anului 2013 si va gazdui expozitii cu caracter permanent si temporar care vor reflecta istoria acestei zone, unice din punct de vedere socio-cultural in Romania.
  Institutia nou creata va fi gazduita de Palatul Stirbei, una dintre cele mai vechi si frumoase vile ale orasului.
  Locuitorii orasului si nu numai sunt invitati sa doneze obiecte (medalii, carti postale, fotografii, arta plastica, mobilier, etc.) printr-o campanie demarata pe 19 iunie 2013. 
 O initiativa extrem de benefica pentru noi toti asa ca este o noua ocazie sa aratam ca NE PASA !



Intre timp au aparut si clarificarile necesare donatorilor in aceasta campanie.

Arta plastica contemporana romaneasca


Mihaela Pastor, Stefania Adela Pop


Primaria Municipiului Satu Mare


27 iunie - 18 iulie 2013








Serbarile Bistritei Medievale


Bistrita


28 - 30 iunie 203


 




Program dens, de interes: parada personajelor, costumelor si armelor medievale, Concurs Domnita Bistritei, momente artistice, Targul mesterilor populari, animatie cu foc, concerte de muzica medievala, scoala de dans medieval, cate si mai cate ! 



Ziua Universala a Iei


Diaspora Progresista


Picnicul Iilor - Costumul popular - MandrIA noastra !


Bruxelles, Belgia


24 iunie 2013







Anuala de Arhitectura


Restaurarea si consolidarea Bisericii Sf. Ioan Botezatorul


Maxineni, judetul Braila


editia a XI, 12 - 24 iunie 2013








O freumoasa realizare, felicitari si respect pentru toti cei implicati in acest proiect.
***Muzeul Brailei

Ziua Universala a Iei


Revista Atelierul


Camasa maramureseana


Bastionul Macelarilor, Baia Mare


24 iunie 2013









Programul Ro-Ethnos



Centrul Cultural Dunarea de Jos


La Dunare de Sanziene


Muzeul Satului Petru Caraman, Galati


editia a XIII-a, 24 iunie 2013