sâmbătă, 23 februarie 2013

Initiative de toata lauda


Speranta pentru lumea mea


Un drum curat spre scoala


Timisoara


1 martie 2013





Un drum curat spre scoala 1

O initiativa excelenta care, cred eu, poate fi urmata in intreaga tara. Si nu doar de scoli; poate si de muzee, biblioteci, alte institutii culturale si nu numai. Macar o data la trei luni.
***ziuadevest.ro



Arta plastica contemporana romaneasca


Maria Gheorghita-Vornicu, Dan Andrei Morteci


Expozitia: Panoramic


Galeria de Arta Theodor Pallady, Iasi


1 martie 2013







   Organizatori: Asociaţia Expus în parteneriat cu Uniunea Artiştilor Plastici – Filiala Iaşi 
   Parteneri media:  www.vernisaje.ro , www.modernism.ro , www.artclue.net , www.altiasi.ro,  www.culturainiasi.ro , www.tataia.net

  "Panoramic este un proiect care se concentrează pe studiul unei maniere de a privi lucrurile. Subiectul analizat în Panoramic este spațiul urban exterior ce descrie priveliștea oferită de la fereastra dormitorului celor doi artiști. Proiectul a fost conceput ca o expunere narativă a unei panorame, punctată cu detalii animate, prin prezența unor elemente pasagere care ilustrează ritmul zonei pe orizontală, la nivelul acoperișului.
  Desenele urmează o logică simplă care încearcă să introducă în compoziție și să cuprindă elementul temporal, a cărui prezență poate fi intuită în două moduri: o dată în urmele civilizației și în evoluția urbanismului,  iar pe de altă parte în dispunerea semicirculară a lucrărilor în spațiul galeriei. Circuitul compozițional al ansamblului lucrărilor se concentrează pe evoluția unui stol de ciori, într-o viziune de tip cinematografic, desfășurată în clișee. Viteza desfășurării este încetinită în unele locuri prin  aducerea în prim plan a unor centre de interes reprezentate supradimensionat. Lucrurile se opresc în locul din care au pornit, împlinind lectura circulară."  (Maria Gheorghiță Vornicu & Andrei Morteci)
   Maria Gheorghiță-Vornicu și Andrei Morteci  sunt absolvenți ai Universității de Artă George Enescu din Iași, Facultatea de Arte Plastice, Decorative Design. Lucrările din Panoramic reprezintă a doua etapă a unui proiect comun, pe care cei doi artiști l-au început în luna octombrie 2012, odată cu Album de Familie –o serie de desene expuse la Iași în cadrul programului O lună plină cu artă contemporană. Cercetarea se concretizează în desene în care cei doi artiști analizează mai întâi ceea ce se întâmplă în spațiul lor intim comun și apoi  în cel exterior, filtrat prin viziunea personală și  prin instrucția artistică vizuală a fiecăruia dintre ei.
***artclue.ro




Arta plastica contemporana romaneasca


Delia Andries


Expozitia: Visual Silence - Portraits of Absence


Galeria de Arta Theodor Pallady, Iasi


1 - 10 martie 2013








  Organizatori: Asociaţia Expus in parteneriat cu Uniunea Artiştilor Plastici – Filiala Iaşi
  Parteneri media:  www.vernisaje.ro , www.modernism.ro   , www.artclue.net , www.tataia.net  www.altiasi.ro,  www.culturainiasi.ro 
 

   "A motiva printr-un statement absenţa statementului este o contradicţie la care am recurs pentru a încerca să-mi eliberez practica artistică de sub subjugarea conceptuală pe care o presupune imperativul comunicării impus de timpurile prezente, inclusiv în câmpul artei, sub orice mediu posibil. Timpul postmodern nu mai are rabdare să permită experienţei de receptare artistică să se manifeste inefabil, şi nici practicii artistice să-şi ia răgazul necesar pentru a produce inefabilul. 
    In acest mod imi asum, ca atitudine subjugată demersului meu artistic, absenţa unui statement pe care să-l ataşez complementar proiectelor mele. Cauzele acestui tip de pozitionare sunt multiple. Una dintre ele rezidă în faptul că mă interesează mai mult incercarea de a operationaliza prin mecanisme specific artistice conţinuturi informaţionale (extra-artistice). Astfel, urmăresc codificarea artistică a demersului conceptual, în detrimentul intermedierii lui teoretice. Proiectele mele, inclusiv “Visual Silence”, au la bază stradania de a implini un act comunicaţional prin re-prezentarea (prezentarea din nou) tensionată a realităţii prin mijloace specifice limbajului vizual, cu intenţia de a-i reda obiectului artistic capacitatea de a aduce cu sine o altă lume. El funcţionează astfel ca fereastră sau punte, care permite conţinutului informațional să se fenomenalizeze saturat în procesul receptării artistice, transformând vederea în privire nudă." ( Delia Andrieş )
   Delia Andrieş este artistă vizuală absolventă a Universităţii de Arte George Enescu din Iaşi. În prezent, este doctorandă a Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti. Expoziţia de pictură figurativă  Portraits of Absence  este al doilea proiect expoziţional personal din activitatea artistei şi prima parte a seriei Visual Silence, un proiect artistic început în 2011 şi aflat în curs de desfăsurare.

Suflete frumoase - Imortalizand clipa


Mihai Baravancea, Tudor Borduz


Expozitia de fotografie: 


Galeria Calina, Timisoara


25 februarie - 25 martie 2013







   Galeria Calina are plăcerea să prezinte expoziţia de fotografie BARABANCEA & BORDUZ.      
   Vernisajul: luni 25 februarie 2013, între orele 18-20.

   Oraşele mari generează contradicţii de tot soiul şi le interiorizează cu o putere uimitoare. Spaţiul privat iese în stradă, luxul este alăturat gunoiului, intimitatea e expusă oriunde şi coabitarea devine ignorare reciprocă. Contrastele dispar, se topesc în inerţia oraşului şi indiferenţa trecătorilor. Paradoxurile nu mai par absurde. Cu toţii vedem doar ceea ce ştim.
   Mihai Barabancea şi Tudor Borduz fotografiază ceea ce ne înconjoară şi nu mai vedem. Nu distingem câinii camuflaţi pe trotuar, cerşetorii din spatele gării sau gunoaiele transformate în munţi. Aduse împreună, recunoaştem o familiaritate pe care nu o putem defini. E ceva ce am putea numi fundalul propriei existenţe.
   Epurate de metafore şi directe prin realismul lor brutal, imaginile lui Mihai Barabancea întrerup violent trăirea estetică a fotografiei ca artă. Sunt aduse la suprafaţă răni, tatuaje, zgârieturi şi boli. Şi tot ce face artistul mai departe este să ne oblige să le privim.
   Tudor Borduz înregistrează alăturări bizare de fiinţe sau obiecte, semne ciudate ale unei mentalităţi colective prin care se construieşte spaţiul comun ca o scenă imprevizibilă, deschisă tuturor posibilităţilor.
   Oraşul de astăzi absoarbe fluxul de imagini şi nu dă nimic în schimb. (Diana Marincu).

   Tudor Borduz  (n. 1987, Timișoara) este absolvent al Universității Naționale de Arte București, secția Foto-Video. A participat în mai multe expoziții de grup și a avut până în prezent două expoziții personale: Ne placă ce faci, Club Modern, București (2012), Urme, Atelier 35, București (2011, solo),  Nu te uita (2009, solo) și The Catch (2011), ambele la galeria Kollector, București.
   Mihai Barabancea (n. 1983, București) a avut primele contacte cu domeniul artistic prin intermediul graffiti-ului, făcând parte din primele mișcări de street art din România la sfârșitul anilor ’90. Așa a intrat în contact cu spațiile și personajele mediului urban, care i-au inspirat tranziția către fotografie. A început să studieze la Universitatea Națională de Arte București, secția Foto-Video, unde și-a extins proiectele pe film.  Lucrările sale au fost prezente în mai multe expoziții și festivaluri de film din București, printre care: Turul României în 7 zile, Club Electroputere, București (2012),  Experiment Hibernal, Platforma MNAC, București (2011), Bucharest International Experimental Film Festival (2011), Ne placă ce faci, Galeria Nouă, București (2007). 
    Expoziţia va fi deschisă intre 25 februarie 2013 şi 25 martie 2013, de luni până vineri între 10 şi 18, sâmbăta între 11 şi 15.
    Galeria Calina este un spaţiu independent, dedicat artei contemporane.
    Galeria Calina susţine Timişoara Capitală Culturală Europeană 2021.

Initiative de toata lauda


Asociatia Centrul de Promovare Turistica Iasi


Strangere de fonduri pentru sustinerea activitatilor educative


Turnul Golia, Iasi


25 - 28 februarie 2013





Concert-spectacol dedicat Zilei Femeii



Diaspora romana


Roma, Italia


editia a II-a, 3 martie 2013