marți, 22 octombrie 2013

Așa cum a fost





Colecții și Colecționari 


Parfum de epocă (II)


Cartofilie




O fată în același decor...


...dar în ipostaze diferite.


Cărți poștale editate în Germania.


Necirculate. Ante sau interbelice.


O realizare Art Nouveau. Back & Schmitt, Viena. Antebelică. Necirculată.


Idem.


Idem.


Pare aceeași modalitate de realizare. Editura de mai sus nu mai este menționată.


Idem.


Același curent artistic, editare franceză. Antebelică. Necirculată.


Cod: 5171. Editare: HB. Germania. Interbelică. Necirculată. 


"Dragă Tudorițo,
Eu sunt bine îți doresc și ție asemenea...Din când în când mă mai gândesc
la tine. Nu știu dacă te mai gândești la mine. Își trimit această spre semn
de iubire. Dacă vrei te rog eâspunde-mi, tot închis. La revedere."
Rânduri adresate Domnișoarei Teodorița D. Dumitrache, 
com. Fundeni-Gherassy, Jud. Ilfov. 16 ianuarie 1909.


Cod: 8227/2. Editare: WSSB. Germania. Interbelică. Necirculată.


Antebelică. Necirculată.


Drept rezervat Școalei secundare de fete Tg. Ocna, 
cu autorizația No. 2108/20 Februarie 1925.
Cultura Națională București.


O fată norocoasă...CP Nr. 15661. Necirculată. Antebelică.


"Dau cu drag fotografia mea mătușei mele". Mioara. 24 iulie 1931.


"Îți urez din toată inima iubită Mami o viață lungă și-ți Doresc să fi
în totu Deauna fericită. Rogu Pe bunul Dumnezeu să te țină întru mulți
ani sănătoasă. Elena, Slobozia." 1930.


Urări de An Nou adresate Drei Verginica Melinte din Constanța. Anii 1920.


"La mulți ani anul nou cu bucurie. Să trăiești ani mulți și fericiți din preuna cu cine dorești și-ți doresc realizarea dorințelor tale din toată inima. Săți dea Dzeu tot ce dorești noroc și bucurie. Cu dragoste al tău priten...Dlui Ionel Nevlacic Str. Elena Cuza No. 12." Anii '20.


Antebelică. Necirculată.


Pentru Domnișoara Virginia M, elevă în clasa a III-a secundară. 1923.


Necirculată; antebelică.


Ilustrata poartă pe spate o ștampilă mare, ovală, cu textul: "FEDERATIA/organ de breasla al chelnerilor/ din Romania/Redactia si Administratia/Str. Academiei 37." Interbelică. Necirculată. 


 "Dragul meu greu ne mai aducem aminte unii de alții; și doar, 
parcă mai eri nieam despărțit". 28 august 1910.


"Draga Marieo Cu toate ca suntem suparate dar eu tot ma gandesc la tine caci 
am fost prietene intime si nu ne aranjeaza sa fim asa. Dar cu toate astea iti 
trimet sincerele felicitari de ziua onomastica a ta. Te rog sa vi pe la mine. Didina. 
Drei Maria Buri, Loco." Arbanas. 15 august 1930.


Cod: 6393/4. 11 aprilie 1926.

 

Brăila 18 decembrie 1928.


Anii '20.


"Draga Vitza afla si despre mine ca sunt sanatoasa care sanatate ti-o poftesc si tie si la intreaga familie a Dv. Iti multumesc din suflet pentru fotografie si voi ramane recunoscatoare. Draga Vitzo transmite calduroase complimente lu Didina Maresi lu Vasilica. draga Vitza asi avea o mare placere sa vi si pe la noi scriem cand voi veni pe la mine, te rog Vitza spunei lu Stefania sa mai imi scrie si ele si Steluta eu leam scris dar ele mau uitat. Dsoarei Paraschiva Moldoveanu, Sos. Colentina No. 165, Bucuresti." Interbelica.


Dlui Marin Voica - Impiegat C.F.R. "Sâmbătă seara mă logodesc dacă ai bună voința vino și tu 
în  Sala Societăți de sport, Bulevardul Independenți."  Ploești, 8 octombrie 1910.


Carte poștală germană. Cod: 1346. 1928.


Germania. Interbelică. 


"Souvenir Scumpei și neuitatei mele prietene. Ecaterina Bivolaru. Dnei Eugenia Scărlătescu, 
Str. Jieanu, Loco." 19 martie 1918.


Bucuresci....29 aprilie 1902.


De ziua de naștere. 31 martie 1923.


"Draga Angelo Cu ocazia zilei tale de naștere, îți dorim cu toții multă sănătate și împlinirea tutulor dorințelor să trăești împreună cu bărbatul tău și fetița. Ce faci finișoara? S-a obișnuit la cernăuți ? Ți-am scris din Oradia Mare, de la Brazi și tu nu mi-ai scris de loc. Sărutări de la noi toți. Compl. lui Anton. Sărută și pe Jenica. Jeni. Doamnei Angela A. Antonovici, Cernăuți 2." Pitești. 
31 august 1922. 


Necirculată. Interbelică.


Editura Bisson. A. 561. L'Echo. "Asociati urarile mele langa ale celor cari vor avea fericirea sa vi le spuna prin viu graiu, in ziua de 19 Maiu. Nella V. Doicescu. Drei Marioara Caloianu, Str. Stirbey Voda, Calarasi." Silistra, 17 mai 1925.


Mignon. Amag - 63146/6. Interbelică. Necirculată.


Cod: 30111/6. Imag. 29 ianuarie 1931.

 

Interbelică, de import. Necirculată.


Ilustrată Corona, Paris. 1926.


Cartolina Postale. Antebelică. Domnișoara Ghiuzela din Podu-Iloaiei este felicitată 
cu prilejul noului an.


Interbelică.


Cod: 321. 1919.


Brăila, 22 decembrie 1928.


"...Nu inteleg ce ai de nu imi scri de loc de vro cateva zile. Tiam scris o ilustrata 
fara a primi vreun raspuns de la tine..." 16 martie 1911.


Dlui Minu Voiculescu. Impiegat la C.F.R. (Ploești) "...Mai uitat ? Te doresc. 
Prieten sincer și adorator. Te sărut..." Antebelică.


1913.


Editura R.O. David & Saraga București. Gabroveni 4. Reproducția oprită. 
Interbelică. 


Necirculată; interbelică.


27 iunie 1927. 
Carte postala trimisa unui soldat (fruntas) de catre fratele lui.
Judecand dupa imagine, numai ca sa-l starneasca si mai tare... 


Postkarte. Antebelică.


Tarjeta postal. 1916.


Stengel & Co. Dresden, Made in Germany. Pictură de George Romney. Interbelică.


De la Tulcea la Sulina. 8-9 decembrie 1913.


Spre Brăila...21 august 1922.


Fern Andra. Interbelică. Necirculată.


Spatele ilustratei precedente.


Postkarte. 19 mai 1914. Imaginea mă duce cu gândul, de fiecare dată, 
la Janis Joplin și Summertime. 


Ilustrată necirculată. Strai bogat - cu blană și pene...


Cartolina Postale; 6 decembrie 1929. 
"...mi se pare că știti de mine că sunt la Constanța . 
Sunt Magazionier de cereale..."


 "Rămas Dela tăticu".
Carte poștală H & S/B.


 Drei Laurenția Ionescu. Loco, București. 12 aprilie 1922.


Fotografie cu ștampila: Arta în Serviciul Fotografic. Văcărești 52.


Pentru domnișoara Laura, Tulcea (Babadag). De la Abraham Goldstein,
 verișorul ei. Antebelică.


Expediată de la Severin, spre București, pe 19 decembrie 1907.


Interbelică.


"Si oare te-am perdut pe tine/O, dulce inger prea slavit/oh, tot rasuna in mine/al vocei tale ton iubit/sa te perd e cu putinta/nu cred ma ingrozesc/tu cea mai scumpa finta spunemi unde te gasesc/Adio ! ramai ferice/te rog din inima ta/ca acel ce adio-ti zice/de si in veci nu te-oi uita"
Galati. 14 august 1933. 


14 iunie 1918.


1913...Stimata Dsoara. Nu pot stii care e cauza de nu puteti da un rezultat. Te rog deci si va  implor  sa-mi dati un raspuns adica un - da - sau un - nu, poate ca-ti apartine inima altuia..." 


Necirculată; interbelică. Made in Germany.


"Iti trimit acest buchet de flori artificeal in amintirea amorului Natural". Interbelica.


"Stimate Dle Șef. Cu ocazia < anului nou > vă urez să trăiți ani mulți și fericiți 
cu întreaga familie". 31 decembrie 1935.


Editor: DEDE. Cod: 1530. Franța. Interbelică. Necirculată.


Interbelică. Posibil Cehoslovacia. Necirculată.
Carte poștală mai îngustă decât cele obișnuite.


Interbelică. Necirculată.
O ilustrată îndrăzneață, tinând cont de perioadă și de...
minijupul tinerei din dreapta imaginii,


Editată în Franța. 1932.


30 decembrie 1928. Braila. 



"Draga Ionele Cu ocazia zilei onomastice iti urez ani mult si fericit. Nicu Cincu. Dlui Ionel Nevlacek, Strada Berzei, Loco." Bucuresti. 6 ianuarie 1929.



"Domnule Popescu. Odata cu sosirea zilei onomastice iti urez tot ce natura a putut criea mai nobil si mai frumos ca cineva sa ajunga la triapta fericiri. Dupa consideratie. Constanta Marinescu". randuri adresate Dlui Ionel Popescu Ne(deleu) Gercea. C.P. DEDE (Paris, nr. 1529). Interbelica.



Editura Librăriei Socec & Co, S.A. București. Interbelică.
"Este bine ca omul să fie hotărât ce vre să ști că nu are ce pierde. Drei Caloianu." 
Ilustrata poartă pe spate o ștampilă mare, rotundă, cu textul: 
"Societatea Studenteasca Cuttura Sootiwala/ DUNAREA/din Calarasi Ialomita." 



Editată în Franța. Interbelică.

 

1923.


Necirculata. Antebelica.



C.P. A.P.G. (nr. 7096/4). Interbelica. Necirculata.


25 martie 1924.


"Dragă surioară frumoasă, Felicitările mele pentru ziua celebrării a cununiei".
Constanța, 18 ianuarie 1909. 



Lui Ion Gavrilov, aflat la Istanbul. 1939.

 

Carta Postala. Interbelică.


"Anul nou cu bine cu zile senine. Tot cu sanatate si cu spor la toate...
Ploi la timp, noroc la plug. snatate si belsug.."28 decembrie 1927.

 

Mangalia 3 martie 1922. "...m-am plictisit putin de oraselul asta stau toata ziua 
la vapor si noaptea la vanatoare dupa animale salbatice feminile". 



C.P. (nr. 14171/1). Interbelică. Necirculată.


Pe la 1920....



"Va doresc multi ani fericiti, sanatate si mult mult noroc". 
Familei Badita, Sinaia. Interbelica. 

 

La fel; 1920, tiparita in Belgia. De la o "functionara la cancelarie".



"Draga sora iti urez ani multi si fericiti de impreuna cu copii sati traiasca lamulti ani cu toti. Tin ca trimeti lui cumatra o scrisorica ca e aste forti suparata ca na primit nimic de la tin nici cai primit fotografie. La Multi Ani cu fericire. Dumitr si Mariea". C.P. (4489-6). Interbelica.

 

Made in France (S.O.L. Paris). 1926.



"Sa traiti Dle Vagmistru. Prin prezenta iti doresc sanatate si fericire ani
multi si fericiti cu familia. Sa'mi cer scuzi ca nu tiam scris pana acum caci
am fost tare ocupat cu afaceri. Eu sunt bine si petrec admirabil pe aici
asemenea iti doresc si dumitale. Te rog cum primesti scriemi si mie cum 
mai petreci si ce mai este pe la Tulcea. Al dtale sincer amic R. Vidal.
Domnului Vadineanu Stancu Serg. Major Reg. 10 Calarasi.
La Tulcea". 11 noiembrie 1911.

 

Pepica face cunoscut, pe 23 septembrie 1925, ca "m-am divortat de Betty".

 

Un inscris lapidar: "Asa doresc sa ne vedem" . 
Daca nu ma inseala ochii, semnata: Finul (!)



C.P. (4392-6). Interbelica. Necirculata.



Cod: 3625. Editor: SOL. Franta.
Nicu Babiuc este felicitat de ziua onomastica.
6 decembrie 1930.

 

"Ma chinuesti dar rabd". - Interbelica.



Ilustrata Leo - Paris. 18 iulie 1928.


Pe verso, o inscriptionare, nedeslusita in totalitate: "Amintire. 1 Parjoala....
Valcros si....Domnisoarei Florica Tomsa, Lacu Sarat."  
C.P. Weco (10626/2). Interbelica.

 

1923. Ea parca-i zice: "Mai, tu vrei sa-mi furi calul !".

 

Martie 1920. "Vazand ca nu-mi raspunzi iti scriu eu din nou poate ca m-ai 
uitat parca ai avea numai grijea mea. Te doresc foarte mult".



15 septembrie 1945.



"Scumpul meu patron. Primeste sincerele mele felicitari de ziua onomastica a Dumneavoastra. Sa traiti ani multi si fericiti. Al Dvoastra ucenic. Stanica". Dlui Ionel Popescu, Comuna Nedeleu Ghercea. C.P. Teco (1035-5). Interbelica. Judecand dupa imagine, nici ca se putea o felicitare mai potrivita. Asa, ca pentru strangerea relatiei ucenic-patron !



"Amintire din Scoala de Economie Casnica Porumbacul de Jos". 15 august 1920. 


10 septembrie 1922. Pe viata !


Fabrication Francaise. Interbelica


1935



Ilustrata Weco. "Draga mea. Timpul trece si eu zoresc ca sa vin cat de curand la 
Scumpa mea." Interbelica.



"Draga Tinica. Dragute salutari din timpul celei mai dulci armonii. 
Te sarutam. Mi. si Ani.". Drei Tinica Anghelescu, Str. Movilei, Ni 51, Galati. 
Interbelica.


"Regina d'alta data/tu m'ai fost vinovata/caci n'ai stiut ce-i iubirea/
fiindca-astfel ti-a fost firea/a fost un vis/ca'n paradis."...in 1935.



Felicitare cu ocazia Sfantului Nicolae. Interbelica. 


19 septembrie 1922..."....decand am venit dela Bucuresti sufar de ochi". 
Saracu' Pepica !


Peste exact doi ani (!), 19 septembrie 1924. "...m-am intristat cand am auzit ca ai fost bolnava. Mi sa facut dor as vrea sa te revad". Tot Pepica.


Din Adjud. pe 1 septembrie 1920.



Ilustrata E.N.C. Adresata Mariei Ilea, cl. a IV-a primara. Razboieni. Interbelica.



Cea mai timpurie carte postala (Postkarte) din acest album de pana acum: 
25 noiembrie 1901.



"Coana Mariana. Primiti singurele mele felicitari de ziua onomastica
a dumneavoastra si va urez ani multi si fericiti la intreaga familie.
Elena Petrescu. Dnei Marioara Negrea. Str. Zafir Anghel. Loco".
Seria 3130/3. Interbelica.


"De ziua ta onomastica Sincere si afectuase felicitari iti ureaza 
cu darg a ta prietena. Nelly. D-sale Domnului Nae Niculici.
Sos. Oltenitei No. 44. Personal".
Serie 8070/3. Interbelica.


Cod: 6243-1. Editare: N.B.C. Interbelică. Necirculată.


Lizzy Card. Arkai - Bozsan. Medito S.R.L., Baia Mare. Anii 2000.


Fotografie după o ilustrată interbelică, folosită la începutul anului 1957.


Interbelică, necirculată.
Pictură de Herman Hirsch, și-un citat din H. Heine. În limba rusă...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu