duminică, 1 septembrie 2013

Asa cum a fost




Romania de-altadata


Inscrisuri de toate felurile (XI)


Colectii si Colectionari








Intial, cand am rasfoit in targ documentul, mi-am spus ca este vorba despre vreo "nazbataie" birocratica; si in acest "registru" vroiam sa tratez subiectul. Acasa, analizandu-l mai atent am ajuns la o noua concluzie. Judecand dupa data emiterii 
26 iunie (?) 1943, cred ca inscrisul se incadreaza in categoria masurilor impotriva evreilor. Probabil ca printre alte decizii, acestia nu mai puteau ocupa anumite functii, obtine anumite calificative, certificate, etc. Poate tocmai de aceea ii trebuia lui Alexandru St. I. Gaciu aceasta adeverinta de etnic roman, "spre a-i servi la obtinerea unui carnet de mester."
In contextul de mai sus altfel am interpretat si mentiunea din dreapta sus: 
"Spre neschimbare" (adica certificatul ramane valabil, spun eu)
La data cand aceasta a fost facuta, 24 iunie 1946, probabil trebuia sa demonstreze ca nu are urme de sange german in vene !
Doua situatii, aceeasi nedreptate facuta unor oameni care nu aveau nicio vina in afara de aceea a apartenentei la vreo etnie sau alta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu