miercuri, 8 mai 2013

Zilele Mihai Viteazu


Craiova


prima editie, 9 - 12 mai 2013 







20130508_131748

   Craiovenii au ocazia să se întoarcă în timp, duminica aceasta (12 mai a.c.), alături de primarul oraşului, la Carnavalul dedicat epocii lui Mihai Viteazu, în cadrul Zilelor cu acelaşi nume. 
   Timp de patru zile, Craiova este în sărbătoare, cu prilejul primei ediţii a Zilelor Mihai Viteazu.    
   Astăzi (8 mai), Olguţa Vasilescu, edilul şef al Craiovei, alături de viceprimarii Cristina Calangiu şi Florentin Tudor, au purtat, în premieră, costumele de epocă cu care se vor afişa la Carnavalul programat să aibă loc duminică după-amiaza în Piaţa Mihai Viteazu. 
   Olguţa Vasilescu va purta o rochie de prinţesă, care, după aprecierea sa, cântăreşte circa 15 kg. “Sunt o prinţeză din epoca lui Mihai Viteazu”, a explicat aceasta. 
   Iată ce pregăteşte municipalitatea în perioada 9-12 mai a.c.: “După cum aţi citit în alte cărţi, nu şi în manualul de istorie, Mihai Viteazu era un personaj "de salon”. După calitatea pe care o avea, de oştean, era şi un personaj de salon, căruia îi plăcea foarte mult muzica. O să ascultaţi în timpul Zilelor Mihai Viteazu şi muzica epocii, o să vedeţi şi dansul epocii. Toţi craiovenii care vor dori să participe la Carnavalul care va avea loc duminică după-amiaza în Piaţa Mihai Viteazu sunt aşteptaţi să fie costumaţi şi să înveţe să danseze aceste dansuri în compania colegilor noştri de la Teatrul Liric din Craiova. 
    Filarmonica, de asemenea, a pregătit în cadrul Zilelor Mihai Viteazu muzica epocii, avem şi o parte din muzica filmului Mihai Viteazu, în regia lui Tiberiu Olah. Eu zic că aceste zile o să fie spectaculoase, la această primă ediţie şi nu în ultimul rând aş vrea să-i invit pe copii, pe liceeni, să participe la bătălia de la Călugăreni, să o vadă pe "viu”. 
    Maia Morgestern şi Ion Besoiu reîntregesc tabloul Bătăliei de la Călugăreni. Avem pregătiţi foarte mulţi cascadori, sunt invitaţi actori de primă mână, Maia Morgestern, Ion Besoiu, pe scurt, foarte mulţi actori costumaţi în hainele epocii şi care vor simmula lupta de la Călugăreni, cu tot cu pierderea dinţilor lui Sinan Paşa. 


   Colegii noştri de la RAADPFL au construit şi un pod de pe care urmează să fie răsturnat Sinan Paşa. Eu zic că va fi spectaculos şi va fi altceva decât ce spune manualul de istorie, de unde copii învaţă despre o bătătălie, dar nu au prilejul să o vadă pe "viu”. Am cerut sprijinul Inspectoratului Şcolar să ne ajute cu copii care să se şi costumeze în costume din epoca respectivă, pentru că ne-am gândit că aşa o să-i atragem şi o să fie interesaţi de ceea ce se petrecea în acea epocă. 
   Rochia este foarte grea, dar sunt semi-obişnuită, pentru că rochia mea de mireasă a avut 30 de kg, aceasta este un pic mai uşoară, cred că are circa 15 kg. Mă simt destul de bine, numai că trebuie scurtată, pentru că eu nu sunt atât de înaltă ca solistele de la Liric şi să sperăm că nu mă voi împiedica. Rochia mă strânge un pic, dar asta cred că este de la cozonaci, dar să sperăm că mai dăm jos un kg până duminică, să fim în formă maximă. Mă simt exact aşa cum sunt, ca o prinţesă. Voi purta această ţinută numai duminică la carnaval”, a spus Olguţa Vasilescu.
***craiovaforum.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu