luni, 20 mai 2013

Prezente romanesti peste hotare


Artisti resiteni pe scena vieneza 


Teatrul Pygmalion, Viena, Austria


16 mai 2013







http://www.argument-cs.ro/sites/default/files/1.%20Moartea%20Ofeliei.jpg

   La teatrul Pygmalion din Viena, joi, 16 mai, a fost prezentat spectacolul Moartea Ofeliei, de Matei Mircioane, în regia lui Nicolae Dumitru Vlădulescu, şi un concert extraordinar de folk, susţinut de cantautorii Maria Gheroghiu şi Cristian Buică. Artiştii români au evoluat pe scena teatrului vienez la invitaţia managerului instituţiei, regizorul Tino Geirun.


Maria Gheorghiu


   În spectacolul dramatic Moartea Ofeliei au evoluat Dodi-Anca Rădulea şi Nicolae Dumitru Vlădulescu, prezentând o poveste cu parfum shakespearean, în care două personaje "împrumutate” din celebra piesă Hamlet, Ofelia şi Duhul regelui danez, se întâlnesc la marginea dintre viaţă şi moarte, dând o interpretare nouă şi surprinzătoare morţii nefericitei Ofelia. În rolul Ofeliei, Dodi-Anca Rădulea a reuşit un tur de forţă, realizând un personaj complex, care exprimă o largă paletă de stări şi sentimente, de la spaimă şi disperare, la îndoială şi naivitate, de la luciditate, la cădere în copilărie, într-un spaţiu vecin cu nebunia.
   La spectacol au asistat în special români stabiliţi în Austria, dar şi alţi spectatori fideli reprezentaţiilor de la teatrul Pygmalion din Viena.


Cristian Buică


   Printre spectatori am întâlnit-o şi pe Aura Twarowska, mezzosoprană la Opera de Stat din Viena. După spectacol, Aura Twarowska ne-a declarat: "Plec încântată, cu inima plină de bucurie, de la acest eveniment. Am asistat la un spectacol altfel decât ceea ce fac eu, diferit faţă de ceea ce am văzut până acum. A fost în limba română, asta m-a bucurat în al doilea rând, fiindcă m-am simţit ca acasă. Am văzut o piesă extraordinară, cu un colectiv restrâns la maximum, alcătuit din două persoane, care au exprimat enorm şi într-un timp foarte scurt. În partea a doua am ascultat muzică folk, după zeci de ani de când nu am mai ascultat asemenea muzică, iar cei doi interpreţi m-au încântat şi m-am simţit minunat”.
   Managerul teatrului Pygmalion din Viena, Tino Geirun, a afirmat după încheierea evenimentului: "A fost o reprezentaţie de succes, pentru că spectacolul a fost bine primit, răsplătit cu aplauze furtunoase, un spectacol bine ţinut în mână, care este o bună carte de vizită pentru mişcarea culturală din Reşiţa. Sperăm ca această relaţie să continue, să se dezvolte, pentru că simţim în spatele efortului care s-a făcut, calitatea. Spectacolul de muzică a împlinit aşteptările. Am avut ocazia să-i ascultăm pe doi dintre cei mai îndrăgiţi cantautori, Maria Gheorghiu şi Cristian Buică, am avut bucuria să-i auzim în şi după spectacol, am avut bucuria să trăim cu ei şi să-i vedem comunicând cu sala aşa cum rareori se întâmplă, cum ar fi bine să se întâmple mereu, aşa cum teatrul din Reşiţa a dovedit că se poate întâmpla”.

   Precizăm că interpreta de muzică folk Maria Gheorghiu, stabilită la Bucureşti, este originară din Reşiţa, iar Dodi-Anca Rădulea, studentă în ultimul an la Facultatea de Teatru din Timişoara, are la activ mai multe colaborări cu Teatrul de Vest din Reşiţa. Mai menţionăm că în timpul reprezentaţiei muzicale, cei doi cantautori, percum şi Nicolae Dumitru Vlădulescu, au recitat versuri de Ion Chichere şi Costel Stancu, doi poeţi reşiţeni care au fost descoperiţi de publicul vienez cu surpriză şi bucurie, ale căror poeme au fost primite cu apaluze la scenă deschisă.
   Spectacolul de la teatrul Pygmalion din Viena a fost realizat de Centrul Cultural al Asociaţiei Culturale Reşiţa Română, împreună cu Teatrul de Vest din Reşiţa.
***argument-cs.ro via Balanescu Dana Antoaneta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu