marți, 23 aprilie 2013

Tramvaiul 26


Seara de poezie


Stoian G. Bogdan, Marius Surleac, Silvia T.


Bucuresti


26 aprilie 2013





 


   Vineri, 26 aprilie, de la ora 19:30, vă aşteptăm în Tramvaiul 26. Vor citI pentru voi: Stoian G. Bogdan, Marius Surleac şi Silvia T.
   Eveniment prezentat de Iulia Militaru.

   Stoian G. Bogdan (SGB) s-a născut pe 29 octombrie 1983, la Comăneşti. Este absolvent al Facultăţii de Drept şi masterand în Studii Juridice. A publicat poezie în revistele: Vatra, Luceafărul, Tribuna, Pana mea, România literară. Este autorul volumului de poeme Chipurile (2009), volum distins cu premiile: Iustin Panţa, Mihai Eminescu, România literară, Premiul Uniunii Scriitorilor din Romania, Tiuk !. Este autorul romanului Nu-știu-câte-zile (2010) şi al poemului Torrent (2011).
   “Se ştie despre mine că am abilităţi pe care majoritatea oamenilor le găsesc de domeniul fantasticului. Una dintre ele este aptitudinea de-a umbla prin timp, prin spaţiu şi prin vise. Este posibil să mă fi văzut undeva, pe o stradă, într-un vis sau într-o altă viaţă… Dar e la fel de posibil să mă fi uitat. Am citit manuscrisul acestui volum în una dintre plimbările mele în viitor, şi, pentru că mi-a plăcut foarte mult, l-am memorat. Autorul, un poet care-şi spunea SuperStrălucitorul, dat fiindcă l-am publicat eu înainte ca el să-l fi scris, nu va mai exista. Uite-l !”
    Marius Surleac s-a născut în 1982, în Vaslui. A urmat cursurile Facultății de Fizică, Univ. Alexandru Ioan Cuza, Iași; apoi a terminat Masteratul în Biofizică și Biotehnologie, UMF Carol Davila, București. În prezent își face Doctoratul în Bioinformatică la Institutul de Biochimie al Academiei Române, București.
   A debutat cu poeme în antologie la editura Lumen, 2003, Iași. A fost membru în cenaclul Facultății de Litere, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași, în perioada 2001-2004.
Publică poezie și proză scurtă în revistele: Convorbiri Literare, Hyperion, Conta, Oglinda Literară, EgoPhobia, Feedback, Singur, Algoritm literar, Ecouri Literare, 13 Plus. De asemenea publică poezie (în engleză) în revistele: Novo Slovo (Serbia), Atlas Poetica (SUA). Apare în alte două antologii de poezie. Participă cu grupaj de poeme la simpozionul Muza Poetike, Tirana, Albania, 2010.
    Silvia T. (Silvia Grădinaru) – L`enfant terrible (2012)
   "Acum un secol şi jumătate, Arthur Rimbaud schimba complet felul în care avea să se scrie poezie după el. L’enfant terrible al Silviei T. este una dintre cele mai coerente încercări de trezire din obsesia lui „Eu este altul”. Iar mărcile acestui demers sunt detaliile senzoriale selectate în funcţie de relevanţa pe care acestea o au atunci când este vorba despre vitalitatea unui discurs. Vitalitatea, sentimentul viului, sunt cuvintele de ordine în acest mic roman în versuri. Personajul marginal, refuzatul, cel respins capătă în discursul din l’enfant terrible o coerenţă care nu mai este a discontinuităţii, a fracturilor sau a implauzibilului realităţii. Dimpotrivă, Maia surprinsă de silvia t. este un personaj exemplar care îşi asumă condiţia generală a lumii prin secvenţele afective din care îi este alcătuită boala. Tot ce părea că nu mai are loc în poezia secolului XX revine acum: fericire, perfecţiune by error.” (Răzvan Ţupa)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu