marți, 30 octombrie 2012

Welcome Home 2



Arta plastica contemporana romaneasca


Molnar Krisztina, Andreea Chira Serban


Galeria de Arta, Mures Mall, Targu Mures


6 - 26 noiembrie 2012 




    Asociațiile culturale Startact, Headmade și K'ARTE vă invită marți, 6 noiembrie, de la ora 18.00, la vernisajul expoziției Welcome Home (2) a artistelor tîrgumureșene Molnár Krisztina și Andreea Chira Șerban.
   A doua expoziție pe care o propunem în cadrul proiectului Welcome Home prilejuiește un dialog între două artiste formate în centre universitare și generații ușor diferite dar cu aceeași aplecare către experiment și conceptualizare a demersului lor pictural/grafic.

   "Molnár Krisztina (n. 1976, Tg. Mures - traieste si lucreaza la Tîrgu Mures) După ce a studiat pictura la Timişoara preocupările sale artistice s-au alimentat și din experiențe limitrofe universului plastic, activând și ca jurnalist, manager cultural sau bibliotecar. După mai mulţi ani de căutări și experimente, Kristina Molnar resimte dorul de casă, revenind la Târgu Mureș dar și la pictură și la munca cu copiii de care se simte atât de atașată. Este cu atât mai potrivit să-i urăm Welcome Home și să precizăm că această selectie de lucrări este o sinteză a ultimilor 15 ani şi reflectă drumul pe care artista l-a parcurs până acum." (Laura Borotea)

  "Andreea Chira Șerban (n. 1989, Tg Mures - traieste si invata in Viborg, Danemarca). Artista îmbină forţa de sugestie a graficului cu cea a picturalului. Linia sinuoasă, modeleul anatomic bine articulat şi stăpânit, cu accent pe detaliile de expresie, jocul între formele ferm închise în desen şi efectele de imaterialitate subtilă, pledează pentru buna deschidere a drumului ales. Tipul de vanitas propus este o interpretare în termeni personali a avertismentului asupra caracterului derizoriu şi efemer al lumii." (Cora Fodor)

   Welcome Home - o arhivă de artiști mureșeni, își propune să (re)familiarizeze publicul tîrgumureșean cu arta contemporană și să (re)introducă în conștiința locală artiști afirmați în alte spații culturale, dar cvasi necunoscuți comunității din care au plecat.

Parteneri: 

Primaria municipiului Targu Mures, Mures Mall, 
Reea si Universitatea de Arte din Tg Mures.

Parteneri Media: 

Modernism.ro, Vernisaje.com, TTM, Antena1 Tg Mures, Zi de zi

Expoziţia va fi deschisă zilnic, în perioada 6-26 noiembrie, între orele 10.00 şi 22.00.

Ziua Internationala a Marii Negre



Complexul Muzeal de Stiintele Naturii


Galati


31 octombrie - 2 noiembrie 2012

 


Expozitia Tabara Nationala de Arta si Solidaritate



Arta plastica contemporana romaneasca


Hoteni


Foaierul Barbu Stirbei, Consiliul Judetean, Calarasi


Editia a VIII-a, 31 octombrie - 31 noiembrie 2012





Manifestarea reuneste 20 de artisti plastici, membrii UAPR, care prezinta 30 de lucrari de pictura si grafica. 

Balcic - eterna provocare



Arta plastică contemporană românească


Expoziția taberei de creație și documentare Truicart 2012

foaierul Barbu Știrbei, Consiliul Județean, Călărași


31 octombrie - 31 noiembrie 2012





Expozitia Drink & Wine



Romexpo, Bucuresti


editia a XV-a, 31 octombrie - 4 noiembrie 2012





   EXPO DRINK & WINE, Targ de Vinuri si Bauturi Alcoolice (31 octombrie – 04 noiembrie 2012), reprezinta o manifestare ce se constituie intr-un mediu optim de intalnire si schimb de experienta a companiilor producatoare, importatoare si distribuitoare de vinuri, bauturi alcoolice si racoritoare, precum si de echipamente si tehnologii pentru prelucrare, ambalaje pentru bauturi si produse chimice destinate viticulturii. 
   Expozantii, in randul carora se vor numara furnizori de produse destinate consumatorului final, de utilaje sau de servicii, vor avea ocazia sa intalneasca noi clienti si parteneri de afaceri, sa incheie contracte si sa isi promoveze produsele. 
   Evenimentul se va desfasura in Bucuresti la Romexpo, concomitent cu alte manifestari, ale caror tematici se completeaza cu a sa: INDAGRA – Targ international pentru agricultura, horticultura, viticultura si zootehnie, ALIMENTA – Targ international pentru industria alimentara si ALL-PACK – Expozitie internationala pentru ambalaje, materiale, masini si echipamente specifice. 

Pentru mai multe informaţii accesaţi: www.targdevinuri.ro

Expozitia Inter Foto



FotoClub ProArad


Teatrul Clasic Ioan Slavici, Arad


31 octombrie 2012







Vernisajul: Teatrul Ioan Slavici, etaj 2, ora 18:00

Vor fi expuse 50 de fotografii, în format mare, semnate de artiştii fotografi din 
Germania şi România.

Expoziţia se desfăşoară sub patronajul Asociaţiei Artiştilor Fotografi din România ca urmare a iniţiativei preşedintelui Fotoclubului ProArad.

Informatie preluata de la Arad Culture

Papica pentru Azorica



Asociatia pentru protectia animalelor

A doua sansa, Glina


Campania de colectare


Intrarea Patinoarului Mihai Flamaropol, Bucuresti


3 noiembrie 2012




Adresa:

zona Piata Muncii, langa Stadionul National (National Arena), Bd. Basarabia 37-39, sector 2

     Cei peste 180 de catei din adapost va asteapta sa le intindeti o mana de ajutor.

   Ne pregatim pentru iarna: rezerve de hrana, repararea cotetelor, a gardurilor, aprovizionarea cu paie pentru vremea rece care nu doar se apropie... ci a si venit.
  Puteti dona hrana uscata (bobite), conserve cu hrana umeda, sarma, cratite si oale de care nu va mai folositi prin gospodarie. Oricat de putin este important si util.
  Cineva spunea: "Nu poti ajuta toti cateii din lume, dar pentru un catel pe care il ajuti, tu vei fi lumea lui !"
  Daca nu sunteti in zona si doriti totusi sa participati la colecta, puteti dona contravaloarea pentru mancare in contul asociatiei specificat mai jos.

Carmen: 0744.440.089; ribana4you2000@yahoo.com
Asociatia pentru Protectia Animalelor "A Doua Sansa"
Cont in lei IBAN: RO61 PIRB 4238 7217 6900 1000 - Piraeus Bank
PayPal: ribana4you2000@yahoo.com




Vacanță la Muzeul Satului



Muzeul Național al Satului Dimitrie Gusti


Săptămâna fără calculator


București


5 - 11 noiembrie 2012





    Proiectul face parte din programul Vacanţă la Muzeul Satului şi este dedicat tinerei generaţii – preşcolari şi şcolari care îşi doresc să înveţe din tainele meşteşugurilor populare (pe prispa bunicii de la muzeu). Scopul final este implicarea participanţilor în activităţi care să le pună în valoare creativitatea şi să le dezvolte manualitatea în forme reconfortante din punct de vedere fizic şi psihic, pe principii care ulterior pot folosi în diverse domenii ocupaţionale.
    Oferim în acest fel o alternativă faţă de concentrarea exclusivă faţă de calculator (totodată, distragerea atenţiei acestora din faţa calculatorului pentru 2 ore) într-o societate dependentă excesiv de acest mijloc de comunicare. Programul oferă în acest fel posibilitatea diversificării preocupărilor, exersarea odihnei active în cadrul educaţiei nonformale (îmbunătăţirii exerciţiului de atenţie la şcoală) şi o implicare efectivă în relaţiile interumane prin socializarea din cadrul activităţilor propuse de muzeu.
   Muzeul Naţional al Satului Dimitrie Gusti desfăşoară programe pentru copii şi tineri, oferind alternative de petrecere a timpului liber, organizând ateliere interactive, vizite de descoperire şi cunoaştere a patrimoniului etnologic. Prin paleta de programe oferită publicului larg, se doreşte educarea şi formarea prin şi pentru cultură cu respectarea valorilor tradiţionale, descoperirea şi redescoperirea patrimoniului (tangibil şi intangibil).
   Doritorii se pot înscrie la următoarele ateliere de creaţie: modelaj în lut, podoabe populare, ţesut, ouă încondeiate, păpuşi, măşti, împletituri textile şi icoane pe sticlă în limita a 20 locuri de atelier.
   Orarul desfăşurării atelierelor este cuprins între orele 10.00-11.30 şi 12.00-13.30, zilnic, de luni până vineri.
   Muzeul asigură următoarele materiale şi uneltele necesare atelierelor de creaţie: lut, războiul vertical, condeie pentru încondeierea ouălor , sticlă de 0,5 mm pentru icoane.
   Preţul pentru participarea la fiecare atelier este 10 lei/persoană (şi include vizitarea muzeului, precum şi materiale şi uneltele necesare atelierelor de creaţie)

   Informaţii suplimentare precum şi înscrieri se fac la telefon :
                                           021 317 91 03/ int. 191,195.
   Persoane de contact : Mariana Soare, Cornel Dumitrescu, Raluca Dan, Nicoleta Chiru

Mulţumim partenerilor, sponsorilor şi partenerilor media:
Primăria Sectorului 1
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România
BRD Groupe Societe Generale

Jurnalul Naţional, Agerpres, Zile şi Nopţi, Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Şapte Seri, Bucharest Herald, Online Gallery, Cocor Media Channel, Ziare.com, In parc.ro, Autentici.ro, Cursuri pentru copii.ro, RNMR, AMALR

Carte de invatatura



Radio Romania


Targul International Gaudeamus


Romexpo, Pavilionul Central, Bucuresti


editia a XIX-a, 21 - 25 noiembrie 2012





 Republica Moldova – Invitat de Onoare

   În 2012, Târgul GAUDEAMUS sărbătoreşte limba şi cultura română în integralitatea ei prin participarea Moldovei ca Invitat de Onoare: o provocare la dialog şi o reconectare necesară la noutatea vieţii culturale şi editoriale de peste Prut! Pe lângă scriitorii şi oamenii de cultură moldoveni invitaţi, Târgul se va bucura de prezenţa jurnaliştilor Teleradio Moldova. Organizatori: Ambasada Republicii Moldova în România, în parteneriat cu Ministerul Culturii din Moldova.

 Italia – partener privilegiat

   Invitat de Onoare în 2011, Italia revine la GAUDEAMUS 2012 ca partener privilegiat: nume de rezonanţă ale literaturii italiene actuale, jurnalişti, dar şi editori şi agenţi literari vor fi protagoniştii evenimentelor organizate în acest an în standul Italiei. Organizator: Ambasada Italiei la Bucureşti.

 Agenţii literare invitate la GAUDEAMUS 2012

   Târgul Internaţional GAUDEAMUS inaugurează în acest an o nouă secţiune dedicată agenţilor literari care activează pe piaţa internaţională de carte: o oportunitate pentru autorii, editorii dar şi traducătorii şi agenţii literari din România de a se întâlni faţă în faţă, la Bucureşti, cu reprezentanţi ai unor importante agenţii literare din Europa. 
   Pe întreaga durată a Târgului va funcţiona Centrul de Drepturi de Autor GAUDEAMUS, un spaţiu special amenajat în care vor fi programate întâlnirile profesionale. O masă rotundă cu tema Rolul agenţilor literari pe piaţa internaţională de carte în era electronică va aduce în prim-plan profilul specific al agenţilor literari în dinamica schimburilor de drepturi de autor şi în dinamizarea dialogului între culturi.

 Edituri dispărute, cărţi regăsite

   Târgul GAUDEAMUS 2012 iniţiază un proiect de readucere în atenţie a editurilor dispărute în ultimii ani din peisajul editorial românesc, care deţin încă, în mod direct sau prin reprezentanţi legali, un fond de carte comercializabil.
   Aceste edituri vor putea fi reprezentate de către deţinătorii legali ai fondului lor de carte în cadrul unui stand comun acordat cu titlu gratuit de organizatorii Târgului GAUDEAMUS. Cărţile vor putea fi comercializate cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
  Editorii/reprezentanţii legali care îndeplinesc aceste criterii sunt rugaţi să ne contacteze la Secretariatul Târgului GAUDEAMUS (Persoane de contact: Mara Alecu – tel: 021 303 14 89 şi Anca Badea – tel: 021 303 16 98).

 Istoria imaginară a cărţii şi a scrisului – Expoziţie de fotografie

   Organizatorii Târgului GAUDEAMUS invită profesioniştii imaginii – fotografi, artişti sau graficieni – la un dialog vizual cu lumea Cărţii! Cele mai reuşite creaţii vor fi expuse la GAUDEAMUS 2012!
   Expoziţia itinerantă de fotografie Istoria imaginară a cărţii şi a scrisului împlineşte un an de când călătoreşte în România. Inaugurată de Jean Marc Godès în 2011, expoziţia a poposit de-a lungul anului în oraşele traversate de Caravana GAUDEAMUS, iar între 21 şi 25 noiembrie revine la Târgul Internaţional GAUDEAMUS - Carte de învăţătură! La acestă ediţie expoziţia îşi propune să includă, pe lângă fotografiile artistului francez, lucrări care să abordeze aceeaşi tematică.

    Cel mai important eveniment cultural de tip expoziţional din România Organizat de Radio România din 1994, Târgul Internaţional GAUDEAMUS – Carte de învăţătură este un eveniment cultural specializat în expoziţia de carte, cu un concept unic în peisajul evenimentelor de profil, fiind singurul târg de carte din lume iniţiat şi organizat de un post public de radio.
   Dialogul dintre carte şi radio durează de 19 ani, într-o formulă originală prin care Târgul GAUDEAMUS a câştigat în prestigiu şi amploare de la an la an, fiind astăzi un eveniment-reper pentru piaţa de carte din România.
   Târgul se desfăşoară anual în Pavilionul Central Romexpo, reunind, într-un spaţiu expoziţional de 14.000 mp, oferta a peste 400 de edituri româneşti şi străine, tipografii, instituţii de învăţământ, centre şi institute culturale, instituţii mass-media, agenţii de difuzare de carte, firme multimedia, agenţii literare, organizaţii non-guvernamentale cu profil cultural şi educaţional, asociaţii profesionale, librării, biblioteci etc.

   Momentul de vârf al anului editorial şi cultural în România

   În toamna fiecărui an, Târgul Internaţional GAUDEAMUS devine centrul pieţei editoriale şi al vieţii culturale din România. Deopotrivă expoziţie de carte şi cafenea literară, Târgul propune un maraton de peste 600 de evenimente culturale la fiecare ediţie, într-o atmosferă prietenoasă şi destinsă a întâlnirii cu lumea vie a culturii tipărite.

GAUDEAMUS – spaţiu al dialogului intercultural

   Un adevărat incubator de idei şi proiecte culturale, Târgul îşi deschide anual porţile expozanţilor şi vizitatorilor din străinătate, oferind cadrul ideal de întâlnire între personalităţile străine invitate la Târg şi public, dar şi între specialiştii din industria cărţii, autori, editori, traducători, ilustratori de carte, agenţi şi critici literari.
  
 Avertisment

   Organizatorii Târgului Internaţional GAUDEAMUS – Carte de învăţătură îşi informează partenerii şi colaboratorii că firmele Expo Guide şi Fairguide.com /Construct Data Verlag invocă în mod abuziv numele "GAUDEAMUS" şi folosesc informaţiile disponibile pe site-ul gaudeamus.ro pentru a pretinde expozanţilor să se înscrie, contra cost, în baza lor de date. 
   Vă rugăm nu semnaţi aceste formulare, Târgul GAUDEAMUS nu este afiliat firmelor menţionate şi nu susţine înscrierea expozanţilor proprii în bazele de date respective!

  
Pentru detalii suplimentare contactaţi Secretariatul GAUDEAMUS (tel./fax: 021 319 05 22 şi 021 312 22 40; e-mail: office@gaudeamus.ro)

Craciun 2012 pentru copiii din Valea Plopului



Diaspora romana


Teo Travel, World Line Cargo


Campania de donatii


Montreal, Canada


2011 - 2012





   Satul Valea Plopului (jud. Prahova) găzduiește o comunitate aparte, înființată de un preot, părintele Tănase, care numără câteva sute de suflete, în special copii: abandonați, unii cu deficiențe, alții rezultați în urma unor violuri, copii care urmau să fie avortați, dar și tineri peste 18 ani cu probleme, care nu au familii și nu mai pot fi ținuți în orfelinate, mame aflate în dificultate, oameni fără venituri, bătrâni singuri și neputincioși. 
   Așezământul de la Valea Plopului există exclusiv datorită donațiilor și a ajutorului oferit de oamenii mai așezați din sat și din împrejurimi.
   Compania Teo Travel din Montreal, în parteneriat cu World Line Cargo, a inițiat în primăvara trecută o campanie de strângere de fonduri pentru copiii de la Valea Plopului. Perseverența lor și generozitatea dvs. au făcut ca din aprilie 2011 și până în prezent să se strângă 8,917$. Știm că se apropie sărbătorile și că generozitatea vă va fi solicitată de o multitudine de cauze  nobile.  Nu-i uitați însă pe acești copii, care au o a doua șansă la viață grație bunăvoinței unor donatori ca dumneavoastră.

   Auzisem de povestea copiilor de la Valea Plopului mai demultișor și m-a impresionat ideea atât de generoasă de a aduna copiii nedoriți, aruncați, și a-i crește la un loc.
  Am fost profund impresionați de lipsa de egoism a celor implicați în creșterea și educarea copiilor, de felul în care încearcă să se descurce cât mai bine. Îmi doream demult să putem da o mână de ajutor acolo iar când a devenit clar că Teo Travel este suficient de cunoscut în comunitate încât să putem face pasul mai departe, l-am făcut. Și iată că într-un an și jumătate, mobilizând comunitatea românească din Montreal (dar și din Toronto și Kitchener) am reușit să trimitem acolo 8,917$ și multe colete cu haine, trimise gratuit la Valea Plopului de partenerul nostru, World Line Cargo.
    Ne-am gândit cum să abordam problema donațiilor, știind că oamenii sunt un pic reticenți când e vorba de bani, dar mi-au rămas în gând cuvintele dintr-un interviu ale părintelui Tănase, întemeietorul acestui loc, care spunea că primesc multe ajutoare constând în haine și că le mulțumește donatorilor, dar marile lor nevoi sunt: fier-beton, ciment, cărămizi, lemn, var, medicamente, deci… bani. M-a impresionat pentru că mi-am dat seama că ei fac acolo tot ce se poate face independent: își construiesc casele, adăpostul pentru animale, atelierul de tâmplărie, tot. Iar când în mai 2011 am ajuns în Valea Plopului, am văzut limpede că prioritățile sunt foarte strict respectate: mâncare, școală, doctor, medicamente, taxe și impozite și din ce rămâne, dacă rămâne, se mai zugrăvește o cameră, se mai construiește o anexă.
   De aceea am apăsat și apăsăm mereu pentru donațiile în bani; de aceea am dat socoteală pentru fiecare bănuț, publicând pe site-ul nostru toate chitanțele cu sumele puse în cont; de aceea am făcut și facem cât putem ca să asigurăm transparența necesară, pentru a se înțelege că absolut toți banii merg direct acolo. Ba mai mult, în afara donațiilor pe care le facem și noi cei de la Teo Travel, plătim și taxele bancare pentru transferul banilor, ca să nu cheltuim niciun cent din banii adunați pentru copii. 
    În mod evident nu trebuie să idealizam situația din Valea Plopului; da, casele sunt construite fără să se țină seama de o mai bună amplasare, de exemplu, sau da, sunt multe alei neasfaltate; da, nu au suficiente pubele pentru gunoi; nu au canalizare iar vidanja care vine o dată pe lună costa în 2011 nu mai puțin de 2.000$, o sumă enormă pentru oricine, dar mai ales pentru o comunitate cu peste 300 membri, care trăiește exclusiv din donații.
   Și mai este ceva - în afara faptului că autorităților nici nu le trece prin gând să îi scutească de o parte de impozite sau firmei de salubrizare nu îi pasă că ia 2.000$ lunar de la niște oameni care fac un misionariat probabil unic în România, ei au tariful de 2.000$ și basta! Mai e ceva peste toate astea: comunitatea de acolo este supusă unei presiuni mediatice uriașe și li se reproșează orice gest care pare că sfidează "generozitatea” donatorilor, și am pus dinadins ghilimele pentru că unele "donații” sunt de fapt gunoaie: ferestre și uși vechi care nu mai pot fi recuperate, electrocasnice defecte, inutilizabile, etc. Toate acestea ar trebui pur și simplu aruncate dar în Romania încă mai există ideea potrivit căreia nu trebuie să strâmbi din nas la ce ai primit, altminteri ești nerecunoscător. Sperăm din tot sufletul ca cei de la Valea Plopului să prindă curaj într-o bună zi și să spună nu la astfel de "donații”.
   Eu sunt profund legată de lucrul minunat care se întâmplă acolo și dacă mă pornesc la vorbit, nu mă mai opresc ușor, așa că încerc să închei aici. Dar campania de strângere de fonduri pentru această comunitate nu se oprește. Vom continua să mergem din biserică în biserică să adunăm bani și vom face uz de toate mijloacele noastre - site, pagină de Facebook, newsletter - ca să anunțăm acțiunile de strângere de bani și donații pentru copiii de la Valea Plopului. Sperăm ca într-o buna zi să adunăm bani pentru acești copii de la donatori din toata Canada, din Montreal până-n Vancouver. Poate că este o dorință un pic prea mare dar…mergem înainte!

Dăruind vei dobândi !

DONAȚII ÎN BANI

Puteți trimite cecuri la sediul Teo Travel;
Puteți dona bani în numerar la sediile Teo Travel și World Line Cargo;
Pentru toate donațiile în bani (cec sau numerar) se va primi o chitanță.

DONAȚII ÎN BUNURI

Haine de toamnă/iarnă în stare bună, curate, atât pentru copii cât și pentru adulți;
Aceste donații se primesc la sediile Teo Travel și World Line Cargo.

ADRESE

Teo Travel: 5256 Chemin Queen Mary, Montreal, QC, H3W 1X5
World Line Cargo: 1445 Bégin, Saint-Laurent, QC, H4R 1V8

Luminița Stănescu
Developpement des affaires
514-481-7277 ext. 2237
www.teotravel.ro | luminita@teotravel.ro

***Informatie preluata de la Accent Montreal, ziarul comunitatii romanesti din Montreal si imprejurimi

La ceas aniversar



Arta plastica contemporana romaneasca


Galeria de Arta Romulus


Un an de la infiintare


Bucuresti


1 - 13 noiembrie 2012




ZIUA GALERIEI ROMULUS ART  -- ROMULUS ART GALLERY DAY

Vernisaj:1 noiembrie 2012. ora:18:00
Adresa: str.Romulus nr. 8, sector 2
Contact: tel:0213224023 /0741239470 e-mail:romulus_art@yahoo.com 
site:www.romulusgallery.ro facebook:Galeria Romulus
Prezinta criticul de arta Mihai Plămădeală.
Program: luni-sambata 11:00-18:00; duminica: închis


   Romulus Art Gallery sărbătoreşte împlinirea unui an de la înfiinţare prin deschiderea expoziţiei de pictură, grafică, sculptură, tapiserie, instalaţii, arte textile, ceramică, sticlă, metal intitulată Ziua Galeriei Romulus Art. 
   La expoziţie vor participa artişti care au expus deja aici, precum şi alţi artişti, prieteni ai galeriei:

 Alina Adascalitei, Ionut Theodor Barbu, Gheorghe Butnaru, Sanda Butiu, Carmen Briciu Moldovanu, Ilie Chioibas, Vladimir Cioroiu, Ionel Cojocariu, Teodora Coltofeanu, Daniel Craciun, Oana Craciun-Dobrescu, Minerva Cubassa, Cristina Dacian, Ileana Victoria Dragomirescu, Daniela Frumuseanu, Radu Gheorghian, Cristina Ilinca, Daniel Ionescu, Oana Isar, Iuri Isar, Ilinca Manole, Dorel Manole, Filip Mihail, Nicolae Moldovan, Sabina Morar, Lisandru Neamtu, Maria Oteteleseanu, Maria Petcu, Dan Popovici, Radu Popovici, Vasile Soponariu, Cornelia Untilov, Iulian Virtopeanu, 
Bogdan Vladuta