luni, 15 octombrie 2012

Seara Nikos Kazantzakis



Libraria Cafe Krezulescu


Bucuresti


18 octombrie 2012



O seară dedicată lui Nikos Kazantzakis cu prilejul lansării volumului "Raport către El Greco".

     Seară (incepand cu ora 19:00) dedicată lui Nikos Kazantzakis cu prilejul lansării ediţiei integrale a volumului Raport către El Greco
     Vor vorbi criticul literar Alex Stefănescu, Alexandra Rusu, editor Booktopia, Elena Lazăr, traducator şi editor şi Denisa Comănescu, director editorial Humanitas Fiction.

    Raport către El Greco ocupă un loc aparte în ansamblul operei lui Nikos Kazantzakis — e ultima sa carte, scrisă în 1956 si aparuta postum in 1961. Editura ofera versiunea integrala, in limba romana (tradusa din limba greaca si nu din cea franceza ca pana acum). 
   "Aşadar, cititorule, vei găsi în aceste pagini firul roşu, închegat din picături de sânge, firul care marchează drumul meu printre oameni, patimi şi idei.[...] Îmi rechem amintirile, îmi adun viaţa spulberată în văzduh, mă aşez ca un soldat în faţa generalului şi îmi prezint Raportul meu către El Greco.“ Nikos Kazantzakis

     "Raport către El Greco nu este un text strict autobiografic – după cum însuşi scriitorul mărturiseşte ritos –, nu este un volum de memorialistică sau de însemnări de călătorie, deşi în paginile lui se derulează o fascinantă, perpetuă călătorie. Ultima carte scrisă de Nikos Kazantzakis este un testament literar, o proză în care cititorul statornic şi iremediabil îndrăgostit de opera Cretanului va regăsi toate faţetele personalităţii vulcanice ale acestui titan al literelor greceşti şi universale.“ (Elena Lazăr)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu