luni, 23 iulie 2012

Dintre comorile Romaniei



Romania, tara mea frumoasa


Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu


Campina


2012





    Un muzeu micut, dar cochet; 
si-o gradinita "napadita" de floarea soarelui in miniatura.













    Foarte multe lucrari extrem de valoroase din creatia artistului; 
dar si obiecte adunate, de peste mari si tari, de catre acesta.
    De unde si regretul pierderilor ireparabile survenite din cauza unui incendiu.






   Usoare nedumeriri: este primul muzeu, vazut de mine, la care taxa de filmare este egala cu cea de facut fotografii (amatori). Taxa care, la randul ei, mi se pare de-a dreptul exorbitanta (50 ron) si in raport cu veniturile noastre dar si in comparatie cu alte muzee (este similara cu cea a Muzeului National de Arta !).
   In al doilea rand, credeam ca un curator, administrator (luati oricare termen) de muzeu este si o interfata intre vizitator, cu cerintele acestuia si forul conducator al muzeului. Nu mi se pare normal sa fiu trimis la Consiliul Judetean sa-mi expun parerile sau nemultumirile in loc  ca acestea sa fie preluate si transmise intr-un mod absolut firesc.
   La fel de anormal mi se mai pare si ca singurul album de arta al pictorului sa fie epuizat la vanzare - explicatie data cu o la fel de dezarmanta seninatate ca si in situatiile de mai sus.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu